Лариса Иванова е Chief Product Officer (CPO) на SERP Conf. – международната конференция за дигитален маркетинг и SEO, като отговаря за процесите свързани с реализацията на едно от най-очакваните събития у нас. По образование тя е психолог, а нейният опит в планирането стартира в 2017 година, когато за пръв път се насочва към дигиталния маркетинг и комуникацията в социалните мрежи.
От 2019-та година насам е част от екипа на най-международно награждаваната SEO агенция у нас – Serpact. Започва своята кариера там като Маркетинг мениджър и е движещата сила зад външните проекти на компанията.
Днес нейният фокус е да създава възможности за малкия и среден бизнес да разширяват обхвата и успехите си.
- Разкажете ни малко повече за SERP Conf. Какво прави конференцията една от най-очакваните в дигиталната общност?
SERP Conf. e международно събитие за SEO, електронна търговия и дигитален маркетинг: конференция, изложение и нетуъркинг с водещи експерти. Започвайки с намерението да обединим SEО общността в България, вече посрещаме посетители от над 25 държави и от 4 континента. От локално събитие, SERP Conf. премина през своето източноевропейско издание, за да стане от тази година вече и международно такова. Това показва интереса към този формат за споделяне на знания и опит. Каквато всъщност е и първоначалната ни идея.
Възможността да почерпиш от уменията на световни практици като Gary Illyes от Google, Patrick Stox от Ahrefs, Wijnand Jongen от E-commerce Europe и много други, които ще видим в София през април, е безценна.
- Какво да очакваме от изданието тази пролет?
SERP Conf. 2024 International ще поднесе доста изненади дори и на тези, които са били с нас и преди. Няма да издавам всичко – нека запазим тръпката до самото събитие.
Само ще спомена, че за пръв път форматът е международен, за пръв път ще е цели два дни, за пръв път разширяваме толкова обхвата на темите. Първоначално SERP Conf. беше люлка за новостите в SEO. Тази година фокусът се насочва не само към оптимизацията за търсещи машини, но и към SEM, Social, E-commerce и AI. За целта на сцената ще излязат едни от най-разпознаваемите имена в съответната сфера в световен мащаб.
- Каква стойност ще донесе на посетителите?
Най-общо казано даваме възможност на лекторите да обучават и на аудиторията да се учи. Гостите могат не само да се запознаят с последните тенденции в дадена област, но и да задават въпроси от своята практика на водещи имена в бизнеса. Представете си, че имате технически казус относно обхождането от търсачки (кролинга) на сайта ви. И попитате по време на Q & A сесията Gary Illyes от Google как да го разрешите. И той ви отговори. И решението сработи. Представяте ли си възможността, практичността, емоцията? Ето, това се случва на SERP Conf.!
Отделно нетуъркингът с посетители от десетки държави дава на всеки гост шанса да обмени опит и да получи различна гледна точка към темите, които го вълнуват. Това беше едно от нещата, което ми направи доста силно впечатление на миналото издание, когато приветствахме гости от Канада, Кения, Мароко, Япония, Израел, и още, и още…
- Колко гости очаквате на SERP Conf. 2024 International?
През изминалата година SERP Conf. Eastern Eurоpe реализира 109% от предвидените места, което ни даде ясен сигнал, че е време за по-мащабно издание.
През април между 600-800 души да запълнят зала 3 на НДК или с близо 50% повече от предходното събитие.
Фактите досега говорят доста:
- около 30% от аудиторията е от експерти на ръководни управленски позиции;
- близо ⅓ са специалистите по технически въпроси;
- около 40 на сто са от сферите на дигиталният маркетинг и онлайн търговията.
Тази статистика е показателна за полезността и възможността за създаването на широк спектър от контакти, които SERP Conf. International поднася.
- Споменавали сте, че имате стриктен процес за подбор на теми и лектори. Ще споделите ли повече детайли?
Всяка лекция, която се представя на сцената ни, минава през предварително одобрение на няколко нива. Разполагаме с екипи от експерти в отделните сфери, които проверяват и валидират достоверността, приложимостта и качеството на всичко, което споделяме на аудиторията. Държим материалите да са практически насочени, да са полезни и най-вече, да излизат от опита на лектора, без празна теория.
Този процес същестува, за да гарантира на посетителите стойността зад всяка лекция.
- Имате специфична структурата на панелите си. Защо?
От издание на издание конференцията леко се видоизменя. След всяко събитие търсим обратната връзка на аудиторията. За нас е важно да знаем какво не ѝ допада и какво можем да подобрим, за да отговорим по-пълноценно на очакванията.
Така гостите, организаторите и лекторите заедно взехме решение да дадем допълнително време за лекциите в чист формат на презентиране, а продължителността на модерираните сесии с въпроси да се удължи. В момента всеки панел разполага с две 30-минутни лекции и една 30-минутна сесия с въпроси от публиката.
- Как се изгражда толкова мащабна конференция в България?
С приятели и партньори, които вярват в мисията ни – с подкрепата на Жанет Найденова от Българска Е-комерс Асоциация, Софийски университет “Св. Климент Охридски”, Българска Стопанска Камара, индустриалните ни партньори от Брюксел, браншови организации от Гърция, Турция, Полша и т.н., медийните ни партньори. Всички те застанаха зад идеята да се обединим в полза на онлайн бизнеса. Заедно успяваме за пореден път да представим на българския пазар събитие на световно ниво, което да е в полза на дигиталната общност като цяло. Тази подкрепа може да бъде само индикатор и гарант за качеството на SERP Conf.