Светът на висококачествените бижута е изключително конкурентен и динамичен, концентрирайки модни тенденции, иновации и изкуство в една все по-бързо дигитализираща се среда. Утвърдени компании от Италия и други европейски страни се конкурират с нови играчи от целия свят за това, кой ще определи следващите значими пазарни тенденции.
В този динамичен сектор от скоро има и българска технологична следа – една от водещите италиански компании Roma Designer Jewelry успя да увеличи значително своите продажби, благодарение на българския стартъп за електронна търговия Rush.app.
Roma Designer Jewelry e реномирана компания за бижута, посветена на това да предлага първокласни продукти на много малка част от възприетата на пазара цена. Нейният екип е убеден, че бижутата с премиум качество трябва да бъдат достъпни за всеки, който иска да ги притежава, а не само за малцина привилегировани.
За да постигне тази мисия, компанията залага на бързо–развиващата се електронна търговия и редица други иновации, работи с майстори и дизайнери от целия свят и продава директно на клиентите, без посредник. Тя разполага както с популярен онлайн магазин, създаден на платформата Shopify, така и с бутикови локации в Съединените щати.
Този подход вече се е наложил в сектора и доказателство за това са над 1 милион продадени артикули от Roma Designer Jewelry. А развитието на сегмента на онлайн продажбите позволява тази цифра бързо да нараства в бъдеще. Именно тук е и ролята на българската технологична компания Rush.app.
Българският стартъп развива приложение, което увеличава продажбите на онлайн магазини, базирани на Shopify. Дружеството вече получи дялово финансиране от фонда за рискови инвестиции Eleven Ventures. От скоро то привлече на поста Главен изпълнителен директор успешния международен предприемач и разработчик Марио Пешев, който преди това разви своята компания DevriX до една от най-добрите WordPress уеб агенции в света.
Приложението Rush.app подобрява комуникацията с клиентите на електронните магазини, залагайки на един етап, възприеман като все по-важен от мнозина – обслужването след поръчката и информирането за статуса на доставката. В наши дни 91% от клиентите на онлайн магазини проследяват своите пратки, а 39% го правят на ежедневна база, става ясно от данни на Verte. Именно в този етап от комуникацията Rush.app създава за собствениците на онлайн магазин нови маркетингови възможности, увеличавайки значително продажбите им.
В частност българският екип е развил за Roma Designer Jewelry различни инструменти, привличайки вниманието на съществуващите клиенти, чакащи своята поръчка. Сред тях са информационни имейли за статуса на доставката, както и страница за проследяване, към която се пренасочва този трафик. От една страна този подход внушава доверие и успокоява клиентите, че поръчката, която вече са направили, се изпълнява. А от друга – това е много добра среда за нови покупки, ако на клиента бъде направено подходящо предложение.
„Благодарение на тези инструменти Rush.app постигна впечатляващи резултатите – възвръщаемостта на инвестицията на Roma Designer Jewelry в наши решенията е над 95 пъти, а общата сума, която компанията е спечелила до момента от използването на приложението ни, е над 74 700 щ. долара. Тази цифра е за по-малко от осем месеца и продължава да се увеличава“ – посочва Марио Пешев и добавя, че работата по поддръжката също е намаляла, както и обажданията за забавени пратки, а удовлетвореността на клиентите се е увеличила.
Повишаването на ефективността позволява на Roma Designer Jewelry да се фокусира в своята основна дейност – предоставянето на висококачествени бижута на много по-достъпни цени.
Повечето от останалите компании за „дизайнерски бижута“ получават своята продукция от китайските поточни линии. Roma Designer Jewelry обаче не е сред тях – нейните продукти са от някои от най-добрите дизайнери и производители от цял свят – Милано, Париж, Токио, Израел, Бали и много други дестинации. Компанията от години развива отношенията си с поколения бижутерски семейства в най-уважаваните модни центрове в света. Всичко това обаче изисква много ресурси и оптимизирането на поддръжката помага на екипа да се концентрира върху тези аспекти от дейността.
Други компании също биха могли да постигнат успеха на Roma Designer Jewelry в дигиталното пространство, стига наистина да предлагат висококачествени продукти и да се доверят на правилните технологични инструменти. За целта те трябва да изградят онлайн магазин на Shopify и да го интегрират с приложението Rush.app. То би могло да се вземе за 30 – дневен безплатен пробен период от магазина за приложения на Shopify. След инсталирането приложението работи само, целият процес е автоматизиран и не отнема време на екипа. Без маркетингови усилия, без рекламни бюджети или други разходи – Rush.app позволява на онлайн търговците да постигнат петцифрено увеличение на приходите изцяло на автопилот.