post

Днес търговията на дребно не е това, което беше преди години. Моделът „виждам-сега-искам-сега“ бързо предефинира сектора и разбирането за него такъв, какъвто го познаваме. От друга страна изискванията на потребителите постоянно нарастват, те търсят нови места и начини за пазаруване, което да се превърне в изживяване, а дигитализацията все по-често им ги предоставя.

Същевременно появата на разнообразни нови класове потребителска електроника и все по-често обновяващи се модели също оказва влияние върху този сегмент. За да може един онлайн магазин да отговори на всички тези нови тенденции и изисквания, трябва да открива непрекъснато нови начини за взаимодействие със своите клиенти. Всичко това прави съвсем логично бързото навлизане в онлайн пространството на едно ново явление – т.нар. Live shopping (пазаруване на живо), което постепенно става неизменна част от работата на все повече онлайн магазини.

Какво представлява?

Този модерен инструмент позволява създаване на своеобразни „видео събития“, излъчвани директно в онлайн магазина, при които стриймингът е комбиниран с възможности за директна покупка. За водещ често се използва популярен инфлуенсър. Представете си добрите стари телешопинг щандове по изложенията, със същото ниво на интерактивност, но докато сте удобно разположени на креслото в дома си. И достъпни за всеки с връзка към интернет. При това зрителите имат директна връзка с водещия, могат да коментират и да задават въпроси.

Целта е да се подобри потребителското изживяване, доближавайки усещането от онлайн покупката до това при пазаруване на живо във физически обект. Благодарение на технологията, която стои в основата на това допълнение, клиентите могат да поръчват продуктите по време на тяхната видео премиера, която се излъчва в реално време в сайта. Live shopping-ът може лесно да се излъчва директно в онлайн магазина, както и да се интегрира със социални мрежи като YouTube, Instagram, TikTok, стриймвайки едновременно навсякъде. В добавка видеото може да се записва и така да се гледа по всяко време от още по-голяма аудитория, като възможността за покупка не се губи.

Предимствата

„Live shopping е сред най-новите и динамични тенденции, които предоставят редица ползи както за клиентите, така и за търговците. Освен че добавя емоция, своеобразен жив контакт, повишава потребителската ангажираност и подпомага взимането на решение за покупка, този модел на пазаруване допринася и за по-доброто представяне на продуктите. В крайна сметка резултатът е увеличаване на продажбите в онлайн магазина ви“ – споделя Любомир Русанов, управител на най-голямата хостинг компания в България СуперХостинг.БГ.

Проучванията показват, че сред предимствата на Live shopping за един онлайн магазин са по-висок процент реализирани продажби, по-дълъг престой на клиентите в сайта, развитие и популяризиране на продуктите и на бранда като цяло, по-висока удовлетвореността на клиентите и цялостното им преживяване на сайта. В добавка този модел на пазаруване ангажира в много по-голяма степен по-младите поколения. Освен това различни инструменти за Live shopping могат лесно да се интегрират с популярни платформи за онлайн магазини като WooCommerce и Shopiko.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *