Бизнесът с онлайн търговията успешно се развива в интернет пространството, където все по–често се срещат както утвърдени компании, така и новосъздадени брандове. Конкурентната пазарна среда се разширява все повече и това налага използването на рекламни и маркетингови стратегии, чрез които фирмите да се отличават едни от други, като предлагат на клиентите нещо уникално и стойностно и задържат вниманието им до степен да се превърнат в постоянни клиенти.
Онлайн пазаруването дава свобода за планиране на времето и е предпочитаният начин да си набавим нужното. Много възможности, които се предлагат правят потребителите непостоянни в посещенията само на едни сайт, затова е добре да се помисли за стратегия, която да приковава вниманието и купуването на стока или услуга в момента на посещение на определеният сайт. Използването на CTA стратегията може да увеличи реализациите и продажбите на дадена компания. Call-to-action или призив към действие ( CTA ) е маркетингов термин за дизайн, който има за цел да подтикне или да насърчи към незабавна продажба. Често срещани са „обадете се сега“, „посетете магазин днес“, „научете повече“, „щракнете тук“, „изтеглете сега“, „изберете цвят“, „гледайте този видеоклип“, „ограничено количество“, „вземи на специална цена само днес“, „запишете се днес“, „кандидатствайте сега“, „спестете 20% днес“, „прочетете повече“, „купете сега“ и други. Приканването е за цел да се направи поръчка сега, да не се отлага. Именно затова призивът за действие трябва да е силен, като се възприеме за важен, защото им се предлага нещо стойностно, качествено, нещо с минимален риск, като също така се дава право на избор от възможности, като например: нова колекция дамски комплекти, горещи намаления, седмична промоция, разпродажба на дамски и мъжки дрехи, козметика, аксесоари, промоция днес, 30% намаление на телефони, лаптопи, електроуреди, книги и други. Използването на кратки фрази провокира любопитство, приканва към действие, използвайте и графики – направете запитване, абонирайте се за бюлетин – актуални промоции и нови продукти, за да могат настоящите клиенти да станат и постоянни.
Ето няколко добри практики, които ще са ви от полза: внимателно подбирайте цветовете. Често използваните са червено, зелено, оранжево или жълто. CTA бутон – правоъгълна или заоблена форма, в зависимост от вашето предпочитание и от това как изглежда в сайта ви. CTA текст – лесен за четене и разбиране, да привлича внимание, да предизвика спешност и да накара хората да предприемат бързи действия. Използването на СТА стратегията спомага за развитието на онлайн търговията, увеличава трафика и продажбите на компанията, която се доверява на този подход.
Като пример на СТА стратегия можете да разгледате сайта на viziastore.com, където се акцентира на модните изкушения и където ще намерите страхотни дамски комплекти в цветови комбинации. Наличностите са както в ежедневни комплекти, така и елегантни, стилни и модерни предложения за неустоимата визия на една чувствена и уверена жена.
Избирайки този сайт, ще можете да избирате актуални модели, цветове, дизайн, съчетания, като се залага на качеството. Предлагат се комплекти с рокли; с дълги и с къси панталони; комплекти с поли. Мисията на Vizia Store е клиентките да изглеждат блестящо, дрехата да им придава още повече увереност, самочувствие и да са щастливи. Брандът има специално отношение към детайла, качествените материи и предлага колекции само на избрани производители.