92% скок в онлайн разплащанията у нас отчитат от Visa

Днес на специална пресконференция представители на платежната система VISA разкриха подробности около случващото се на българския пазар през последната година и направиха някои интересни прогнози за бъдещето.

През 2013-а изхарчените средства при търговци с карти Visa, издадени от български финансови институции, нараства с 27% на годишна база и надхвърля 1,148 млрд. евро.

Наред с данните за нарастващия брой на трансакции на POS терминали, броя на картите VISA и т.н. лично от новия  главен изпълнителен директор на Visa Европа научихме, че онлайн разплащанията с карти Visa при търговци, обслужвани от български банки, възлизат на 167 млн. евро, отчитайки почти 92% ръст през 2013 г.

Стабилният растеж на e-търговията в България е сред най-големите в цяла Европа за периода и се дължи на все по-широкото навлизане на електронните разплащания сред българските потребители и онлайн търговци. Важно е да се отбележи, че и средната стойност на една  трансакция с карта спада с 2,7% до 38,4 евро.

Като цяло електронната търговия в европейски мащаб продължава да нараства с изключителна скорост през 2013 г. и бележи ръст от 20% на годишна база. Това съвпада със стартирането на V.me от Visa, първият паневропейски интегриран дигитален портфейл, предлаган от банки и финансови институции в четири страни – Франция, Испания, Полша и Великобритания.

Бъдещето е подчинено на безконтактните разплащания, както и изполването на мобилни телефони, като част от платежната система. Прогнозите на VISA са, че до 2020-а повече от 50% от всички разплащания ще се извършват с помощта на смартфон или таблет, сподели Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България: „Финансовите ни успехи през 2013 г., ясно доказват, че българите са готови да се възползват от предимствата на електронните разплащания и все по-често ги използват при ежедневните си покупки. Променящите се навици и изисквания на потребителите с основание ни изпълват с очаквания за успешното навлизане на безконтактните технологии и други иновативни услуги на Visa на местния пазар, чиято цел е непрекъснатото осигуряване на по-добра защита за личните им финанси.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *