Черният петък тази година бе доста добре застъпен на българския пазар. Много онлайн и офлайн магазини направиха огромни отстъпки и дадоха възможност на клиентите си да купят стоки на много по-ниски цени. И въпреки че денят за пазаруване едва прохожда в България, в САЩ той отдавна е институция.
Заради голямата му популярност относно въпросния ден се появяват различни проучвания. Едно от най-интересните, касаещи технологиите, дойде от IBM Benchmark Digital Analytics. То обхваща повече от 800 онлайн покупки, направени на 29 ноември.
Оказва се, че хората 37% от трафика, довел до покупки в интернет магазините, е направен от смартфони и таблети, докато предната година тази стойност е била едва 9%. От тях 13,2% са били с табети, а 7,8% със смартфони. 82% от мобилните интернет покупки са направени от iOS устройства, докато този дял при Android е само 18%.
Интересно също така е, че средната цена на покупките, направени през iOS, е $131 или с 18% повече отколкото е средната стойност на продуктите, купени през Android.
Същевременно пазаруването през мобилни платформи като Windows Phone и BlackBerry е било толкова незначително, че IBM дори не ги включват в изследването си.