През третото тримесечие на 2010 г., GLOBUL продължи да увеличава броя на абонатите си на договор, независимо от сложната икономическа обстановка. Силната конкуренция доведе и до още по-голям спад на цените на дребно в корпоративния сегмент.
През третото тримесечие на 2010 г. броят на абонатите на договор на GLOBUL се увеличи с почти 8% спрямо същия период на миналата година и достигна 2,2 милиона или 57,2% от всички клиенти на оператора.
Продължаващата тенденция за преминаване от предплатени към абонаментни услуги сред клиентите на GLOBUL се дължи както на атрактивните търговски предложения на компанията, така и на задължителната регистрация на предплатените карти – като резултат това доведе до намаляване на общия брой на потребителите на предплатените услуги на GLOBUL.
Към края на третото тримесечие на 2010 г. общият брой на клиентите на оператора е приблизително 3,9 милиона.
През същия период фиксираните услуги на GLOBUL отбелязаха значителен ръст, като броят на клиентите им надмина 100000.
Приходите от услуги на GLOBUL за тримесечието намаляха със само 4,9%, най-вече поради въздействието на макроикономически фактори, силната конкуренция в корпоративния сегмент и по-ниските цени за терминиране.
Независимо от сложната икономическа обстановка, GLOBUL и GERMANOS успяха да намалят общия размер на разходите си с над 16% в сравнение с третото тримесечие на 2009 г. чрез въвеждането на редица мерки, най-вече по отношение на разходите за продажби и дистрибуция, реклама и администрация, като принос към намаляването на разходите отчасти имаха и по-ниските цени за терминиране.
Съотношението между оперативната печалба и общите приходи на компанията за първите девет месеца на годината се запази на миналогодишното ниво, като се увеличи с 0,7 процентни пункта спрямо 2009 г. и достигна 39,9%.
Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за третото тримесечие на 2010 г. достигна 141 минути, с 15% повече от третото тримесечие на 2009 г. Средният приход от един потребител за периода е 17,1 лв. или с 2,9% по-малко от същия период на миналата година.
Обобщени финансови резултати на GLOBUL & GERMANOS за третото тримесечие и деветте месеца на 2010 г., сравнени със същите периоди на 2009 г.