Резултатите от последното издание на Ericsson Mobility Report показват, че до 2020 г. модерните мобилни технологии ще бъдат широко разпространени в целия свят: смартфон абонаментите ще се увеличат повече от два пъти, достигайки 6,1 млрд., 70% от населението на света ще използва смартфони, а 90% ще имат покритие от мобилни широколентови мрежи. Акцентите от доклада бяха представени днес на специално събитие за българските медии от Мария Бура, ръководител на отдел „Strategy, Marketing & Communications“ – Ericsson, регион Югоизточна Европа.
Докладът представя актуална картина на мобилните тенденции, които показват, че ръстът на развитите пазари се дължи на нарастващия брой устройства на човек. В развиващите се региони той се реализира от бума на нови абонати, тъй като смартфоните стават все по-достъпни; почти 80% от прогнозирания ръст от нови смартфон абонаменти до края на 2020 г. ще бъдат от Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия изток и Африка.
Продължаващият ръст при смартфоните води до по-голямо потребление на данни: обемът на смартфон данните се очаква да нарасне десетократно до 2020 г., когато 80% от целия мобилен трафик на данни ще бъде осъществяван от смартфони. Средното месечно потребление на данни на смартфон в Северна Америка ще се увеличи от 2.4 GB днес до 14 GB през 2020 г.
Рима Куреши, Старши вицепрезидент, Главен директор „Стратегия“ в Ericsson, казва: “Огромният ръст в модерните мобилни технологии и използването на данни в резултат на скока на мобилна свързаност и навлизането на смартфоните прави днешната революция на големите данни (Big Data) толкова значима, колкото беше някога откриването на дискетата. Виждаме потенциал за масова трансформация, носеща безброй възможности за телекомуникационните оператори и други компании да открият нови източници на приходи. Но тази революция в същото време изисква по-голямо внимание върху разходите, постигането на ефективни цени за доставка и отвореност към нови бизнес модели, които ще гарантират конкурентоспособност и ефективност.”
Вижте още: Ericsson представи „свързана“ автобусна спирка
Разширяващият се спектър от приложения и бизнес модели, съчетани с намаляващите разходи за модеми, са сред ключовите фактори, които ще са причина за растежа на свързаните устройства. В допълнение, появяват се нови начини за употреба за приложения както с къс, така и с дълъг обсег на действие. Това води до още по-голям растеж на свързаните устройства. Прогнозата на Ericsson, посочена в доклада, предвижда 26 милиарда свързани устройства до 2020 г., което потвърждава, че сме на път да достигнем визията от 50 милиарда свързани устройства.
Всяка година до 2020 г., мобилният видео трафик ще нараства със зашеметяващите 55% на година и ще съставлява около 60% от целия мобилен трафик на данни до края на този период. Растежът се дължи до голяма степен на все по-големите предпочитания на потребителите към видео стрийминг услуги, както и увеличаването на обема на онлайн видео съдържание, включително в новини, реклами и социалните медии.
Когато разглеждаме потреблението на данни на модерните мобилни широколентови пазари, изследванията показват, че значителна част от трафика се генерира от ограничен брой абонати. Тези големи потребители на данни представляват едва 10% от общия брой абонати, но генерират 55% от общия трафик на данни. Видеото е доминиращо сред активните потребители, които обикновено гледат около един час видео на ден – с 20 пъти повече от средния потребител.
Ericsson Mobility Report събира прогнозни данни, анализ и резултати за мобилния трафик, абонаментите и поведението на потребителите, които представят обобщения за текущия трафик и пазарните тенденции в съвременното Свързано общество.
Вижте още: Потребителите все повече използват мобилните плащания за ежедневни покупки
Ericsson редовно прави измервания на трафика в над 100 активни мрежи във всички основни региони на света. Подробни измервания се правят в определен брой търговски WCDMA/ HSPA и LTE мрежи с цел откриване на различни модели на трафик.
За да подкрепи Ericsson Mobility Report, Ericsson създаде Traffic Exploration Tool – инструмент за изследване на трафика, който създава персонализирани графики и таблици, използващи данните от доклада. Информацията може да се филтрира по регион, абонамент, технология, трафик, както и според вида на устройството.