През последните години се обръща все повече внимание на няколко аспекта пряко свързани с дигиталния маркетинг. От една страна марките стават по-обсебени от повишаване възвръщаемостта на инвестициите (ROI – Return of investment), а от друга инфлуенсър маркетинга става все по-важен, въпреки че винаги е бил част от продажбите по един или друг начин. В това време маркетинговите бюджети се смаляват и оптимизират.
Днес ще разгледаме 6 инфлуенс тенденции, които трябва да вземете предвид, ако искате маркетинговата ви кампания да е напълно успешна.
- Агенции, които изграждат практиката си около Инфлуенсър маркетинга, ще спечелят повече:
Агенции и фирми предлагащи различни дигитални услуги включително и дигитален маркетинг, които вече инвестират в инфлуенсър маркетинга като основно начинание в стратегията си, ще спечелят повече и ще стимулират разтежа на приходите си. - Маркетинговите технологии са по-достъпни от всякога:
С ограничени ресурси, по-малките брандове се нуждаят от ефективни начини да достигнат до повече потребители. Същевременно и да откраднат част от аудиторията на вече доказани конкуренти. Те търсят решения, които намаляват натоварването на служителите си, без това да оказва негагтивно влияние на бюджета. Така се стимулира възможно най-висока възвръщаемост на инвестициите (ROI) от кампаниите и разходите за дигитален маркетинг. - Инфлуенсър маркетингът ще пробие в B2B средите:
Иновативните маркетолози в B2B (бизнес към бизнес) средите ще разберат, че купувачите на техните услуги и продукти и решенията за покупка, се правят от истински хора, които много не се доверяват на промоционални имейли и съобщения от брандове или казано накратко „добре подготвят домашното си“. - Марките ще „свържат точките“ между офлайн и онлайн продажбите:
Инфлуенсърите имат силата да преодолеят тази пропаст, а търговците ги използват, за да повишат броя на офлайн продажбите си. Съдържанието тип продуктов инфлуенс може да послужи на потребителите като „точка на продажба“ във физическите магазини. - Интересът на хората към традиционните метрики за социална ангажираност в дигиталния маркетинг ще намалее:
Истинската възвръщаемост на инвестициите (ROI) е по-важна от всякога. Тъй като най-големите марки и агенции се осланят до голяма степен на инфлуенсър маркетинга, те ще трябва да потвърдят, че действително ROI оказва голямо влияние на крайния им бюджет. - Микро инфлуенсърите ще заявят своя дял от печалбата:
Специалисти, занимаващи се със създаване на нишово съдържание са признати за успешни маркетингови канали. Маркетолозите осъзнават, че истинското влияние (истинският инфлуенс) означава ангажирана аудитория и истинска комуникация. Не е задължително това да представлява голям брой последователи на известни блогъри, онлайн звезди или известни личности.
Със сигурност има още много фактори, които трябва да бъдат взети предвид, ако искате да пробиете на пазара с успешна маркетингова кампания и стратегия, защото дигиталния маркетинг е много повече от няколко тенденции и препоръки, които трябва да спазвате. Но споменатите по-горе са едно добро начало.