Потребители, които искат да върнат несполучливи онлайн покупки могат да изтеглят формуляр за отказ от онлайн покупка от интернет страницата на Комисията за защита на потребителите. Той ще улесни потребителите и като доказателство, че са направили такъв, ако на по-късен етап възникне спор с търговеца по този въпрос.
За разлика от пазаруването в реален магазин при покупката онлайн възможността за връщане е регламентирана в закона, казва Димитър Маргаритов. Според него в реалните магазини уговорката, че купена стока може да бъде върната, би трябвало да е възприета от търговците добра практика, при която ясно е заявена процедурата писмено, на видно място, че в определен срок дадени стоки или всички в обекта могат да бъдат върнати и потребителят да получи или обратно заплатената от него сума за тях, или например ваучер на тази стойност с валидност за определен период.
Маргаритов обяснява, че щом даден търговец е оповестил на клиентите, че ще могат да се възползват от такава добра практика, след това не би могъл да се откаже, защото именно този анонс е допринесъл съществено за решението на потребителя да си купи точно тази стока, знаейки, че той или негов близък може впоследствие да я върне, ако не му хареса.