Популяризирането на уебсайтове в търсачките е комплексен процес, който се състои от различни етапи. По принцип, всички SEO дейности са насочени към въздействието върху вътрешни или външни фактори, които благоприятстват класирането на съответната онлайн платформа на предни позиции в търсачките. Първите се отнасят до оптимизирането на текстове, а също така касаят и техническите параметри на сайта, докато вторите се свеждат главно до получаване на по-голям брой входящи линкове.
Сега ще разгледаме по-подробно няколко изпитани метода, следването на които определено ще привлече по-голям трафик към сайта ви.
Проучване на целевата аудитория
SEO оптимизацията на конкретен сайт зависи много и от това колко добре отговаря той на нуждите на аудиторията. Например, често пъти онлайн търговците пренебрегват публикуването на потребителски отзиви. В същото време, почти всички потребители държат да прочетат различните мнения за продуктите, преди да ги купят. Ако не намерят такива на страницата на продукта, тогава е много вероятно да ги потърсят в други сайтове и съответно – да ги купят оттам.
От това можем да си направим извода, че наличието на форма за коментар в сайтове с активна аудитория е от съществено значение – позволява на потребителите да намерят всичко необходимо на едно място и ги стимулира да купуват. Това да предоставите възможност на клиентите да изкажат свободно мнението си, определено е стъпка в правилна посока и само би повишило доверието към сайта.
Ролята на съдържанието
За да може потребителят да получи максимална информация по въпроса, който го интересува, е добре да се комбинират различни видове съдържание.
Ето с какво трябва да се съобразите:
- Плътният текст в страницата, без добавено съдържание под друга форма (снимки, графики, таблици, видео) и умело форматиране въздейства потискащо и е твърде вероятно повечето потребители напълно да се откажат да го прочетат;
- Не всички са склонни да гледат видеоклипове;
- Снимките са добър илюстративен материал, но сами по себе си не могат да предоставят достатъчно изчерпателна информация;
- Търсачките класират по-добре страници, в които текстът е удобно структуриран и е снабден с медийно съдържание като снимки, диаграми и видеоклипове.
Вътрешни връзки
Ако анализирате резултатите от търсенето, вероятно ще забележите, че най-успешните сайтове активно използват вътрешни връзки. Търсачките определено ги обичат, основното заради това, че потребителят може бързо да получи допълнителна информация чрез тях.
Например, на страница с продукти за продажба е добре да се поставят връзки към други продукти в същата категория, с кратки бележки относно техните функции.
Подходящо поставените вътрешни линкове увеличават ангажираността на аудиторията, намаляват процента на отпадане и увеличават времето, прекарано от посетителите в сайта.
Привличане на информационен трафик
Често срещано погрешно схващане е, че онлайн магазините няма нужда да съдържат информационни статии. Поддръжниците на тази версия твърдят, че наличието им пречи на търсачката да определи правилно посоката на сайта. Защо обаче не са прави? Аналитичните статии и ревюта на продукти помагат много на потребителя при избора, което означава, че те реално изпълняват функциите на сайта – да продават. Само не забравяйте да свържете информационното съдържание към съответните продукти и отзивите към тях.
Търсачките постоянно изтъкват, че стратегията за популяризиране на уебсайтове следва да е насочена към хората. Ето защо и алгоритмите за класиране анализират колко изчерпателна е информацията на страницата и дали е налично разнообразно съдържание.
Ролята на социалните мрежи
Доброто представяне на сайта в социалните мрежи в никакъв случай няма да остане незабелязано от търсачките. Както знаем, аудиторията от социалните мрежи винаги е много активна, настроена е да общува и да споделя опит. Ползата за потребителите на социалните мрежи е в това, че там непрекъснато се споделят връзки към различни промоции, рецензии, новини и др. Създавайки си ядро от заинтересовани потребители в социалните мрежи, вие си гарантирате неспирен поток от клиенти и коментатори. А това веднага ще ви осигури бонус под формата на по-добро класиране и устойчив трафик от органичните резултати от търсенето. Най-горещата препоръка в това отношение обаче е да избягвате спама – в социалните мрежи се нуждаете единствено от вашата целева аудитория.
Разбира се, няма как да изброим всички методи и препоръки за добра SEO оптимизация на конкретен сайт в една статия. Още повече, че специалистите, занимаващи се професионално с това, разполагат със специални инструменти за постигане на максимално добри резултати в минимално кратки срокове. Ако искате вашата платформа да се развива възможно най-бързо и да се радвате на повече продажби, най-добре е да потърсите тяхната помощ.
Можете да изберете и вариант, при който да заплатите само при реално постигнати резултати. Например, ако се свържете с SEO агенция theSEO, която предлага точно тази уникална услуга. Там клиентите плащат само на база на резултат – след постигане на ранкиране в топ 10.