Проверете състоянието на вашия смартфон, защитете данните си онлайн и се погрижете за дома си бързо и лесно
Свикнали сме да асоциираме телекомите с мобилния план на телефона си, домашния интернет или телевизията. Но днес освен традиционните опции за свързаност, те предлагат и редица допълнителни услуги, които вероятно никога не би ни хрумнало да потърсим в мобилното приложение на нашия оператор. Например, приложението Yettel – най-високо оценената мобилна апликация на български телеком*, може да ни предложи не просто услуги, а практични решения за реални предизвикателства. Ето и 5 от тях, които могат да бъдат активирани директно през приложението, без да се налага посещение в обект на телекома:
„Смартфон диагностика“
На много от нас се е случвало изведнъж да започнем да чуваме по-тихо своите събеседници по време на телефонни разговори. Или пък самите те да ни казват, че едва успяват да доловят гласа ни. Причините за това може да са много, но приложението Yettel дава възможност сами да направим подробна проверка на устройството чрез услугата „Смартфон диагностика“. Тя представлява серия от тестове на ключовите компоненти в един телефон – аудио компонентите, камерата, дисплея, софтуера, сензорите и бутоните, изцяло дигитално. Благодарение на една такава проверка биха могли да се открият навреме много от проблемите, които впоследствие създават по-големи неприятности и генерират сериозни разходи за ремонт. Важно е да се отбележи, че услугата работи с Android и с iOS устройства, и е подходяща както за смартфони, така и за таблети. В момента Yettel предлага и безплатен тестови период за услугата, като клиентите имат възможност да проверят устройствата си неограничен брой пъти.
„Смарт майстор“
Във времена, в които постоянно изскачат нови и нови задачи, последното, което ни трябва е да се развали някой домакински уред или да се появи сериозна битова авария. Освен че нямаме време за такива проблеми, не всеки има и техническите познания, за да ги разреши самостоятелно. „Смарт майстор“ е услуга, която може да ни е от помощ в подобни спешни ситуации. Тя се предоставя от Allianz Partners (дружество, част от Allianz SE, специализирано в предоставянето на домашен асистанс) и се предлага в партньорство с Yettel. Абонаментът за нея може да се активира от приложението Yettel, а месечната такса се начислява като част от фактурата за мобилни услуги.
Услугата предлага възможност за бърза и навременна помощ при аварии във водопроводната или канализационната система – например при запушване на тръби в банята или тоалетната, както и при повреда на електрическата инсталация, проблеми с основната отоплителна система или подаването на топла вода. Дори при по-нестандартни ситуации, като счупване на ключ във входната врата или необходимост от обработка на дома срещу вредители, „Смарт майстор“ е на разположение.
Допълнително удобство е, че услугата включва и ремонт на домакински уреди като газови и електрически готварски печки, фурни, перални, сушилни, хладилници, фризери, телевизори и други. Единственото изискване е уредът да бъде на възраст до 5 години и с покупна стойност, която не надвишава 2 500 евро (4 889,58 лв).
“Защита на профила”
С напредване на времето, колкото повече регистрации си правим в различни платформи, толкова повече се увеличава шансът някоя от тях да бъде компрометирана. Точно по тази причина е добре да бъдем информирани, ако това се случи, за да можем да вземем мерки веднага. Услугата „Защита на профила“ представлява нещо като „дигитална аларма“ – след регистрация на даден имейл адрес, тя следи денонощно за това дали той или асоцииран с него профил ще попадне в компрометирани бази данни и изпраща съответното известие – чрез SMS и имейл. Могат да бъдат наблюдавани до 5 имейла наведнъж, независимо дали са наши собствени или на други потребители. Услугата е налична за клиенти на Yettel, но телекомът дава възможност и на абонатите на други телекоми да проверят дали някой от имейлите им е бил компрометиран в миналото.
“Онлайн защита”
“Онлайн защита” е един от онези софтуери, чието наличие понякога е трудно да отчетем, но знаейки какви функции изпълнява, ни носи едно тихо спокойствие. Както предполага името, с него сме защитени от онлайн опасностите, когато използваме мобилната мрежа на Yettel или интернет за дома.
Истината е, че дигиталното пространство носи забавление и нови знания, но и много заплахи като зловредни софтуери, вируси, фишинг (phishing) и фарминг (pharming) измами и всякакви хакове от следващо ниво. Повечето хора не са подготвени да се справят с всички тях. Тази услуга се комбинира много добре със “Защита на профила”. Но докато първата само алармира за потенциална опасност, „Онлайн защита“ играе ролята на филтър, като дава възможност директно да се блокират потенциално опасни сайтове и приложения.
„MultiSIM“
Това е услуга, която става все по-популярна в днешни дни, защото ни осигурява едновременно свързаност и по-голяма свобода. На всички ни се е случвало да изпаднем в ситуация, когато смартфонът се превръща в неудобство – например когато тичаме в парка. В подобни ситуации на помощ идва услугата „MultiSIM“, която позволява да използваме своя смартчасовник със същия номер и тарифен план, какъвто имаме за смартфона си. Активира се изключително лесно през приложението Yettel като първият месец е безплатен, за да може всеки потребител да прецени какви са плюсовете за него. Единствено трябва да се уверим, че часовникът ни поддържа LTE свързаност – технология, която позволява на устройствата да се свързват директно към мобилната мрежа за бърз интернет и разговори, без да е необходим смартфон наблизо. Услугата е налична за устройства с операционни системи Android, Harmony и iOS.
*Приложението Yettel е с най-висока оценка сред апликациите на трите телекома в България в Google Play Store и Apple App Store, и до момента има повече от 2 милиона изтегляния. Средният резултат от 4,6 звезди в Google Play Store и 4,4 звезди в Apple App Store се базира на моментно състояние съгласно оценката на мобилното приложение на Yettel от над 70 000 потребители в Google Play Store и над 22 000 потребители в Apple App Store към април 2025 г.