VIVACOM запазва лидерската си позиция и отчита приходи в размер на 211.1 милиона лева към края на първото тримесечие на 2017 г.
Телекомът продължава да увеличава приходите си от мобилни услуги, като за първото тримесечие на 2017 г. те достигат 28% пазарен дял. За отчетния период компанията постига по-висок дял на клиентите на мобилен абонаментен план както в сравнение с първото тримесечие на 2016 г., така и с отчетените резултати в края на 2016 година, достигайки 89% от всички клиенти на мобилни услуги. Общият брой на клиентите на мобилни услуги в края на март 2017 г. е 3 088 000, което представлява ръст от 3% в сравнение с 3 011 000 в края на първото тримесечие на 2016 г.
VIVACOM е водещият оператор в доставката на фиксиран интернет, увеличавайки броя на клиентите си от 400 000 в края на първо тримесечие на 2016 г. на 444 000 за първото тримесечие на 2017 г. В резултат на продължаващите инвестиции в оптична инфраструктура, делът на потребителите, използващи оптичната мрежа на компанията, се увеличава от 46% в първо тримесечие на 2016 г. до 52% към края на първите три месеца от 2017 г.
VIVACOM остава лидер в предоставянето на най-предпочитаната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV). 43% от общо 416 000 клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първо тримесечие на 2017 г. са избрали интерактивната телевизия, което представлява ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на предходната година.
И през 2017 г. VIVACOM следва политиката да развива мрежата си и внедрява нови технологии като основа за предоставянето на още по-качествени услуги в отговор на нарастващите очаквания на клиентите. В края на първото тримесечие на настоящата година 4G мрежата на телекома достигна 90.18% покритие на населението в страната, а в началото на май месец то вече е над 93% от населението или 916 населени места.
За първото тримесечие на 2017 г. VIVACOM отчита ръст на инвестициите в мрежата. 75% от общо инвестираните средства в размер на 41 милиона лева са вложени именно в технологичната инфраструктура на компанията. За сравнение, общите инвестиции на телекома за същия период на 2016 г. възлизат на 32 милиона лева, а делът на вложените в развитие на мрежата средства е 71%. До края на годината телекомът ще продължи да инвестира значителни средства, за да продължи да предоставя висококачествени, надеждни и съвременни услуги за своите потребители.
Финансови резултати на VIVACOM за първо тримесечие на 2017 г.:
За трите месеца, приключващи на 31 март | Изменение | |||||
(в хиляди лева, освен процентите) | 2017 | 2016 | (сума) | (%) | ||
Общо приходи | 211 106 | 211 730 | (623) | (0) | ||
Фиксирани линии | 86 713 | 82 586 | 4 128 | 5 | ||
Мобилни линии | 120 741 | 120 043 | 698 | 1 | ||
НУРТС | 9 606 | 10 965 | (1 359) | (12) | ||
Елиминации | (5 953) | (1 864) | (4 089) | 219 | ||
Коригирана EBITDA | 77 204 | 80 146 | (2 942) | (4) | ||
Виваком | 74 133 | 75 904 | (1 771) | (2) | ||
НУРТС | 3 453 | 4 443 | (990) | (22) | ||
Елиминации | (382) | (201) | (181) | 90 | ||
% Коригирана EBITDA, маржин | 37 | 38 | (1) | (3) | ||
– | – | |||||
Мобилни абонати в края на периода | 3 088 | 3 011 | 77 | 3 | ||
% абонати на срочни договори в края на периода | 89 | 87 | 2 | 2 | ||
– | – | |||||
Абонати на фиксирана телефония в края на периода | 894 | 1 017 | (123) | (12) | ||
– | – | |||||
Абонати на фиксиран интернет в края на периода | 444 | 400 | 44 | 11 | ||
% FTTx в края на периода | 52 | 46 | 6 | 13 | ||
– | – | |||||
Покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода | 1 095 | 1 047 | 48 | 5 | ||
Абонати на платена телевизия в края на периода | 416 | 379 | 37 | 10 | ||
% IPTV в края на периода | 43 | 39 | 4 | 11 |