45% ръст в годишната консолидирана печалба на VIVACOM до 116.4 милиона лева показват предварителните финансови резултати на телекома за 2010 г.

Операторът се нарежда на второ място в страната по приходи и клиенти, като приходите от мобилна телефония продължават да показват сериозен ръст за сметка на фиксирания бизнес.

През 2010 г. VIVACOM бележи над 30% увеличение в приходите от мобилни комуникации до 332.7 милиона лева.

Тенденцията към нарастване на приходите от мобилни услуги, които в голяма степен компенсират спада в трафика на фиксираните телефони, остава в сила и на годишна база, което води до намаление на общите приходи на телекома само с 4%.

Компанията продължава да поддържа стабилно финансовото положение с наличности по банкови сметки и банкови депозити в размер на 154.5 милиона лева.

Данните от отчета сочат стабилен ръст на абонатите във всяка една от сферите на дейност на VIVACOM с изключение на фиксираната телефония – 17% ръст на мобилните абонати след изчистването на нерегистрираните предплатени карти и 11% увеличение на интернет потребителите.

И към момента VIVACOM продължава да бъде единственият оператор, който има положителен баланс от пренесени в мрежата си мобилни номера от старта на процеса по преносимост, като към декември 2010 г. те са над 67000.

Компанията има и най-голям ръст в броя на новите абонати.

Годишните финансови резултати показват и много добър прием на новите услуги от страна на потребителите.

През изминалата година VIVACOM ускори инвестициите в своята мобилна мрежа и се превърна в най-добрия 3G оператор у нас с близо 93% покритие на населението в страната, който предлага най-бързите мобилни интернет скорости. Това рефлектира и върху ръста на абонатите, ползващи мобилен интернет, които на годишна база нараснаха с 68%.

В края на лятото VIVACOM пусна цифрова телевизия директно до клиента, като само за четири месеца компанията стана вторият най-голям доставчик на сателитна телевизия в България с близо 30000 абоната.

VIVACOM ще продължава да инвестира в разширяване на 3G покритието с цел покриване на 100% от населението и създаването на среда за лесна и евтина мобилна връзка със световната мрежа.

Плановете на компанията предвиждат още ADSL услугата й да покрие над 90% от населението на страната, достигайки и до най-малките населени места.

В момента VIVACOM е най-големият интернет доставчик на национално ниво с над 25% пазарен дял.

Телекомът ще инвестира и в разширяване на портфолиото от интернет услуги с цел да отговори на увеличаващото се търсене на високоскоростен трафик, като очакванията са клиентите да получат възможност да ползват интернет до 100 Mbps както самостоятелно, така и в пакет с други телеком услуги.

След успешния старт на телевизионната услуга, VIVACOM планира да продължи и увеличи инвестициите във висококачествени цифрови телевизионни услуги.

VIVACOM е един от най-големите работодатели в България. Само социалните осигуровки, които компанията внася в държавния бюджет, са над 10 милиона лева, като разходите за персонала възлизат на повече от 72 милиона лева за 2010 г.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *