44% от организациите нямат разработен план за действия в случай на кибератака

„Кибератаките са световна епидемия и е въпрос на време всяка компания да стане жертва“. Toва каза Красимир Коцев, директор „Информационна сигурност“ в TAD GROUP по време на форума ”Be aware”, чиято основна тема беше киберсигурността.

По време на събитието бяха симулирани хакерски атаки в реално време. Проникване на хакер във вашата система и изтегляне на базата данни с искане за откуп, за да възстанови информацията; атака от фалшив сайт, който Ви заблуждава, че получавате имейл от екипа по поддръжка на най-голямата социална мрежа  бяха само част от примерите, дадени в реално време пред участниците в конференцията.

Навлизането на все повече технологии и прилагането им в нашето ежедневие със сигурност превръща в приоритет темата за киберсигурността. Хакерските атаки се превърнаха в една от водещите новини в медиите през последните години. Ставаме свидетели на все по-чести и по-мащабни хакерски атаки към големи международни компании, държавни институции, както и обикновени хора, възлизащи на милиони загуби. Киберзаплахите се увеличават с веки изминал ден, а начините за защита и реакция стават все по-сложни.

„Трябва да примем, че въпросът е не дали, а кога ще дойде пробивът в сигурността и предварително да се подготвим за него. Освен финансови загуби компаниите, които са били обект на атаки, търпят и огромни репутационни щети”, сподели Диана Дамянова, PR експерт. „Репутацията е огромна ценност за всяка компания и пробив в нея не може да бъде овладян понякога с години. За разлика от финансовите параметри репутацията е емоционалната връзка на обществото, публиката и клиентите с компанията”.

Проучване, направено сред 250 респонденти (IT и бизнес лидери) през миналата година, показа че  44% от запитаните организации нямат разработен и внедрен план за действия в случай на кибератака.

Данните са „новото злато“ и представляват най-голямата ценност в ерата на високите технологии. Като такъв актив те са обект на законова защита. Почти целият информационен масив на компаниите се класифицира като лични данни. Администратори на лични данни са всички търговски дружества и държавни и общински администрации. GDPR е регламент на ЕС, който регламентира законовата рамка по отношение на личните данни.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *