Ericsson (NASDAQ: ERIC) представи най-новото издание на годишния доклад TV & Media Report на Ericsson ConsumerLab, представящ мненията и навиците на 680 милиона потребители, което го прави едно от най-големите проучвания по рода си.
Ключов извод от него е, че Video-On-Demand (VOD) (Видео по заявка) услугите успяват да отговорят на желанията на потребителите, позволявайки им да променят навиците си на гледане. Днес потребителите прекарват шест часа седмично в гледане на телевизионни сериали в интернет, програми и филми – което е повече от два пъти спрямо 2011 г. Ако добавим и записаното и сваленото от интернет съдържание в уравнението, можем да заключим, че към момента 35 на сто от всички TV и видео гледания се реализират по заявка.
Други резултати подчертават значителния ръст на потребителите, които гледат видео на мобилно устройство: 61% днес гледат на своите смартфони, което е 71-процентно увеличение спрямо 2012 г. Ако вземем таблетите, лаптопите и смартфоните под внимание, близо две трети от времето, прекарано от тийнейджърите в гледане на телевизия и видео, е на мобилно устройство.
В същото време, платформите за генерирано от потребителите съдържание (UGC) заемат все по-голям дял. Близо 1 на 10 потребители гледат YouTube повече от три часа на ден, а един на всеки трима днес счита за много важно да може да гледа UGC на своя телевизор у дома. В допълнение, проучването отчита, че нарастващата популярност на платформите богати на генерирано от потребителите съдържание като YouTube, е довела до ръст на популярността на образователни или обучителни видеоклипове, като потребителите гледат такива клипове средно по 73 минути на седмица.
Андерс Ерландсон, старши консултант в Ericsson ConsumerLab, споделя: “Продължителният ръст на услугите за поточно видео по заявка и генерирано от потребителите съдържание подчертава важността на три фактора за зрителите в днешно време: страхотно съдържание, гъвкавост и високо ниво на цялостното преживяване. Иновативните бизнес модели, които покриват тези три условия, са от решаващо значение за създаването на едновременно подходящи и привлекателни телевизионни и видео предложения в момента.”