Международната консултантска компания DataArt обяви прогнозния си доклад за 2018 г. относно това как технологиите драстично ще променят бизнеса и потребителското изживяване в глобален план, както и кои са факторите, които най-силно ще повлияят на ключови бизнес сектори.
Финансови услуги и капиталови пазари
- 2018 ще бъде годината на изкуствения интелект, което ще доведе до значително по-голямо навлизане на технологии от този тип. Дефицитът на квалифицирани кадри в областта на високите технологии ще се превърне във война за таланти. В същото време идеята, че изкуственият интелект отнема работни места ще се трансформира във възможност именно чрез него да се създава нова работна сила.
- Новите приложения в областта на изкуствения интелект ще спомогнат за напредъка на киберсигурността и запазване поверителността на финансовите и лични данни.
- Използването на машинното обучение за синтактичен анализ на финансови данни ще нараства главоломно, особено в областта на неструктурираните данни.
- Изкуственият интелект и занапред ще движи революцията в регулаторните технологии. Част от регулаторните предимства в тази област произхождат от способността на изкуствения интелект да спомага за избягването на верижни дестабилизации на финансовите пазари.
- Дигитализацията и потребителското изживяване ще продължат да диктуват пазара, тъй като клиентите очакват да получат интерактивни, лесни, удобни и надеждни комуникационни средства, които да използват във всички сфери на живота си. Бизнесът трябва да отговори на тези изисквания, като същевременно осигури защита на личната и финансовата информация. В противен случай ще изгуби клиентите си.
- Управлението на операционните рискове ще става все по-значимо, като често ръководните кадри ще губят работата си в случай на провал. Технологиите ще играят все по-голяма роля при оценката на риска в предприятията, а компаниите ще се стремят към холистично представяне на данните и подобряване на практиките си за управление на информацията с цел идентифициране на рисковете.
- Предимствата на блокчейн технологиите ще стават все по-разбираеми, което ще доведе до значителен ръст (без да бъде обвързано с ръста на криптовалутите и техните търговски механизми). Тази година вероятно ще станем свидетели как проблемите относно функционирането на Distributed Ledger технологиите ще бъдат преодолявани чрез обединяването им с други технологии като Интернет на нещата. Блокчейн все по-често ще бъде решението на проблеми в областта на киберсигурността и защитата на личните данни.
Туризъм и развлечения
- Туристическите компании ще продължават да правят сериозни инвестиции в софтуер за персонализация, за да подобрят своето обслужване. Машинното обучение и изкуственият интелект ще набират скорост, тъй като компаниите търсят възможности за автоматизиране на простите бизнес процеси. Технологиите, активирани с глас, скоро може и да заместят мобилните приложения, тъй като демонстрират по-добри резултати при разпознаване на гласови заявки и дават адекватни и интелигентни отговори при поставяне на конкретни задачи.
- Виртуалната реалност и добавената реалност ще променят начина, по който туристите пазаруват. Компании като Marriott, Best Western, Kayak, Carlson Rezidor и Airbnb вече започнаха да внедряват тези технологии при обслужването на своите клиенти.
- Общият регламент относно защитата на данните на ЕС влиза в сила през месец май 2018 г. и ще промени начина, по който туроператорите и хотелиерите ще съхраняват и ползват потребителски данни. Фирмите вече трябва да документират всички лични данни, да съхраняват доказателство за съгласие, да покажат за какво са ползвани тези данни, как са защитени и колко дълго се пазят.
- Телекомите ще използват обширната си инфраструктура, за да засилят сигурността и да смекчат предизвикателствата от нарастващите киберзаплахи.
- 5G технологиите ще предоставят възможност за разработване и внедряване на нов вид дигитални услуги. Тъй като за момента ползите и услугите се промотират като революционни, телекомите едва сега започват да обявяват пускови срокове, а пълното им интегриране не се очаква преди 2020 г.
- До 2020 г. ще има 25 милиарда интегрирани устройства, а Интернет на нещата ще спомогне за свързването на 4,4. милиарда от тях. Дигиталната трансформация ще предостави нови възможности на телекомуникационната индустрия, включително изграждане на платформи и приложения, които да бъдат използвани в областта на транспорта, земеделието, здравеопазването, застраховането и дома.
Здравеопазване и медицина
- Болниците и фармацевтичните компании ще проявят сериозен интерес към блокчейн технологията с цел по-надеждно съхраняване на данните на пациентите.
- Изкуственият интелект в телемедицината ще навлиза с голяма скорост с цел редуциране на разходите в системата на здравеопазването и увеличаване на производителността.
- Здравният мениджмънт ще инициира повече инвестиции в програми, които да поддържат здравите пациенти здрави и да създават напредничави начини за идентифициране на рискови пациенти, при които да бъдат взети мерки за преодоляване на болести и усложнения.
Търговия и технология на разпространение
- Дигиталната трансформация в търговията ще продължи, като ще бъде стимулирана от нарастващите потребности на лидерите в електронната търговия.
- Анализът на данни и машинното обучение ще помогнат на търговците да придадат личен характер на посланията си и да персонализират услугите си. Анализът на данни ще играе значителна роля, особено що се отнася до управлението на складовите наличности и тяхното разпространение.
- Очакваме да видим технологични стартъпи в областта на търговията или решения при автоматизираните роботизирани процеси, тъй като все повече търговци залагат на автоматизацията, за да намалят разходите си.
- Пробивът в технологичната страна на медиите и развлеченията ще превърне 2018-та в „годината на гласа“. Очаква се до края на годината да бъдат обработени над 24,5 милиона заявки чрез гласови команди към Google Home и Amazon Echo.
- Виртуални асистенти ще позволят на потребителите да търсят само с гласови команди. Подкастите и социалните видеа също ще позволяват споделянето на глас.
- Очаква се подкастите да нараснат от 21% до 24% през 2018 г. с увеличение в социалните мрежи, които ангажират потребителите да създават социални клипове. Личният разказ в социалните видеа ще инициира действия, като по този начин ще създаде огромна възможност за брандиране, промотиране и продажби.