VIVACOM отчита 17% ръст в приходите от мобилни услуги за първото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г. Това показват финансовите резултати на телекома, публикувани днес.
Увеличението на пазарния дял във всички сегменти на мобилния бизнес се дължи на политиката на VIVACOM да предоставя пълна свобода на избор на потребителя и на клиентски ориентираните решения, включени в тарифните планове на телекома.
Компанията спечели абонати, като остана единственият телеком, премахнал клаузата за автоматично подновяване на договорите както за новите, така и за досегашните си клиенти.
Телекомът пусна неограничен мобилен интернет в пакетите си без необходимост от преподписване на договор и осигури най-доброто покритие на 3G мрежа в България – 94% от населението.
Като следствие от гореизброените причини, VIVACOM бележи най-голям ръст в броя на новите мобилни абонати – за една година той е 37%.
Със 106% са се увеличили и клиентите на мобилните дейта услуги на VIVACOM спрямо същия период на миналата година.
Финансовите резултати за първото тримесечие показват и много добър прием на най-новата услуга на оператора – VIVACOM TV. В края на лятото компанията пусна цифрова телевизия, като само за девет месеца VIVACOM стана вторият най-голям доставчик на сателитна телевизия в България с над 50000 клиенти на услугата.
Операторът продължава да се нарежда на второ място в страната по приходи и клиенти, като приходите от мобилна телефония продължават да показват сериозен ръст. Тенденцията към нарастване на приходите от мобилни услуги, които в голяма степен да компенсират спада в трафика на фиксираните телефони, остава в сила и през първото тримесечие на 2011 г., което води до намаление на общите приходи на телекома само с 3% (с изключване на приходите от радио и телевизионно излъчване) за тримесечието спрямо същия период на миналата година.
Финансовото положение на компанията остава стабилно с наличност по банкови сметки и банкови депозити в размер на 132 милиона лева за първото тримесечие на годината – 15% увеличение на годишна база.