В технологично отношение отминаващата 2009 с пълно право може да бъде наречена „година на нетбука”. Симпатичните малки компютри се харчат с безумни темпове, особено на фона на глобалната криза, ударила тежко всички други отрасли на световната икономика. Според току що обявените резултати от изследването на DisplaySearch, продажбите на нетбуци са скочили с цели 103% през настоящата година, в сравнение с 2008, когато тези устройства дебютираха на пазара.
Въпреки относително ниските цени на нетбуците, компаниите които ги произвеждат са реализирали значителни печалби от тях. Приходите от продажбата на нетбуци са скочили със 72% през 2009. Този резултат е наистина впечатляващ, като се има предвид, че при абсолютно всички останали видове настолни или преносими компютри се наблюдава спад в приходите от продажби.
Интересът към нетбуците и в България е огромен. Още едно доказателство за това са текущите резултатите от анкетата на PixelMedia.bg, според които най-предпочитаният подарък за Коледа е нетбук. Цели 24% от участниците в анкетата биха искали да получат за подарък именно нов нетбук, с което малките мобилни компютри изпреварват заелите второ и трето място в класацията цифров фотоапарат и LCD телевизор.
Следващата 2010 година се очертава да бъде дори още по-успешна за нетбуците. Летящият старт вече е даден – на 4 януари се появяват първите модели с новото поколение на платформата Intel Atom. Те ще бъдат още по-малки и икономични – новото поколение Atom (с кодово име Pine Trail) включва процесор с интегриран в чипа графичен контролер, изработен по 45-нанометрова технология. Премиерата на новото поколение нетбуци съвпада с първите индикации за изход от кризата и се очаква те да достигнат и задминат успеха на своите предшественици.