10 стъпки за по-ефикасен Фейсбук маркетинг

Рекламата във Facebook се доказа като много мощен канал, който може да увеличи разпознаваемостта на Вашия бизнес и да го вдигне на крака.

Особено в България, Фейсбук рекламата все още е достъпна и евтина, и дава възможност на бизнесите да започнат с малки бюджети, и след това да се разгръщат.

Също така, немалко български бизнеси, които предлагат своите продукти и услуги в чужбина, тестват първо на местно ниво своите нови идеи, и когато се докаже нещо работещо с възвръщаемост, то се изпробва и на чуждия пазар.

Има много неща, които могат да се направят през Фейсбук маркетинг и в тази статия ще Ви дам 10 идеи. Започваме!

  1. Инсталирайте Фейсбук Пиксел. Много фирми рекламират във Фейсбук без дори да имат въведен Фейсбук пиксел в сайта си. Това е много голям проблем, тъй като по този начин те не събират информация за ефикасността на своите реклами, и общо взето – стрелят на сляпо. Препоръчвам Ви да проверите дали имате Фейсбук Пиксел. Това може да стане като инсталирате плъгина за Гугъл Хром – Facebook Pixel Helper, който е напълно безплатен. След това кликнете горе вдясно на самия плъгин и ако не видите нещо подобно, значи нямате пиксел: http://prntscr.com/k0du50
  2. Инсталирайте Фейсбук Events – Фейсбук събитията Ви позволяват да следите доколко рекламите Ви изпълняват Вашите бизнес цели. Например, ако сте си поставили за цел да доведете в сайта си повече хора, които да добавят продукт в количката, тогава Ви е необходимо събитието addToCart. Вградете го, и разбира се – не спирайте дотам – въведете и други събития, с които да следите покупките в сайта Ви, попълването на дадени форми и ако имате търсачка в сайта – какво се търси в нея. Как да ползвате Facebook Events можете да разберете в официалната документация на Фейсбук: https://developers.facebook.com/docs/ads-for-websites/pixel-events/v3.0 
  3. Следете във Вашия рекламен акаунт кои събития се изпълняват и Ви дават добавена стойност. Ако сте настроили рекламата си на събитие “Покупка”, а виждате, че имате 300 добавяния в количката и 0 покупки, това може да е индикатор, че е счупена страницата Ви за поръчка. Оглеждайте внимателно тези неща.
  4. Правете кампании за разпознаваемост – кампаниите за брандинг са твърде важни, макар и да не са обвързани с продажби. Те спомагат за увеличаване доверието във Вашия бранд, който е дългосрочният Ви актив.
  5. Работете за кампании за ангажираност – когато видите, че дадено съдържание, което създавате, спомага за усилване на интереса към продуктите или услугите Ви, създайте кампания за ангажираност с него, или казано хашлашки – буустнете го – както към нова аудитория, така и към редовните си абонати.
  6. Създайте кампания за ремаркетинг. Ремаркетингът позволява да рекламирате на хората, които вече са взаимодействали с Вашия бизнес. Това е изключително ефикасно, защото по този начин работите с хора, които Ви познават. Много по-лесно е да продадеш продукт на човек, който е взаимодействал с марката, отколкото на някого, който за пръв път чува за нея. Нали?
  7. Ползвайте инструменти за динамичен ремаркетинг – фейсбук например разполага с така наречения продуктов каталог. Той позволява, когато някой влезе във Вашия онлайн магазин и разгледа продукти X, Y и Z, да му се върнат същите продукти, тоест продуктите да започнат да следват човека. Чудесно, нали?
  8. Създавайте образователно съдържание – образовайте клиентите си за ползите от Вашите продукти, без непременно да се стремите да им ги продавате. По този начин всъщност ще продавате повече, и много по-ефикасно.
  9. Винаги опитвайте нови неща – опитайте с кампания за видео, кампания за единични реклами, кампании за въртележки със снимки, кампании за видео въртележки, изцяло мобилна реклама и прочее. Следете коя от рекламите изпълнява целите Ви и ѝ отделете много повече внимание.
  10. Бъдете твърде агресивни. Не бъдете твърде агресивни.
    Сигурно това звучи странно – два съвета, които на пръв поглед си противоречат, но не е така. Изпробвайте и двата подхода, вижте кой Ви носи резултат и изберете него. От време на време включвайте и другия подход, най-малкото за разнообразие.

Друг сериозен инструмент за Вашия маркетинг е Google Ads – прочетете веднага тази статия, в която сравняваме Фейсбук И Гугъл рекламите: Facebook Ads Vs Google Ads.

Благодаря Ви за вниманието. Аз съм Кико от webselo.com и оставам на линия да отговоря на Вашите маркетингови въпроси. Можете да се свържете с нас на marketing@webselo.com или 0898 623 062. До нови срещи!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *