До 5 години смартфоните изчезват, сочи нов доклад на Ериксон

В петото издание на своя годишен доклад за тенденциите, Ericsson ConsumerLab представя десетте най-горещи потребителски тенденции за 2016 и напред.

Тазгодишният доклад показва убеждението на потребителите, че изкуственият интелект (AI) скоро ще позволява интеракция с предмети без нужда от смартфон екран. В действителност, половината от всички смартфон потребители очакват смартфоните да останат в миналото през следващите пет години.

Докладът показва също така, че възприемането на свързаните технологии става по-бързо от всякога, като навлизането им на масовия пазар се случва по-бързо от очакването. В резултат на това периодът, в който ранните клиенти оказват влияние върху другите, сега е много по-кратък от преди.

Михаел Бьорн, ръководител Изследвания в Ericsson ConsumerLab, казва: “Някои от тези тенденции може да изглеждат футуристично. Но интересът на потребителите към нови модели на взаимодействие като изкуствен интелект (AI) и виртуална реалност (VR), както и вграждането на интернет в стените на домовете или дори в телата ни, е доста сериозен“.

“Това означава, че скоро можем да станем свидетели на появата на нови категории потребителски стоки, а в резултат на това цели индустрии може да се трансформират, за да се справят с новите предизвикателства”

Данните в доклада “10 горещи потребителските тенденции за 2016” идват от глобалната изследователска програма Ericsson ConsumerLab и покриват широка гама от мнения на потребители. Най-разпространената тенденция е представителна за 1,1 милиарда души в 24 страни, докато най-малко разпространената – за 46 милиона смартфон потребители в 10 големи градове.

Това са 10-те тенденции за 2016 и след това:

  1. Ефектът „Свързан начин на живот“. 4 от 5 души днес отчитат, че предимствата от онлайн услугите се увеличават, когато повече хора ги използват. В световен мащаб един на всеки трима потребители вече участва в различни форми на споделената икономика.
  2. Поколение на стрийминга. Тийнейджърите гледат повече YouTube видео съдържание дневно в сравнение с другите възрастови групи. 46% от 16-19-годишните прекарват един час или повече в YouTube всеки ден.
  3. AI (Изкуственият интелект) слага край на епохата на екраните. Изкуственият интелект ще позволи взаимодействие с обекти без необходимост от смартфон екран. Един от всеки двама смартфон потребители мисли, че смартфоните ще станат част от миналото в рамките на следващите пет години.
  4. Виртуалното става реално. Потребителите желаят виртуална технология за ежедневни дейности като гледане на спорт или видео обаждания. 44% дори искат да принтират своята собствена храна.
  5. Умни домове. 55% процента от собствениците на смартфони вярват, че в тухлите, използвани за изграждане на жилища, могат да бъдат вградени сензори, които да следят за мухъл, течове и проблеми с електричеството, като това може да се случи в рамките на следващите пет години. В резултат на това може да се наложи концепцията за интелигентни домове да бъде преосмислена изцяло.
  6. Умни пътуващи. Пътуващите всеки ден искат да използват времето си по смислен начин и да не се чувстват като пасивни обекти. 86% биха използвали персонализирани пътнически услуги, ако има такива.
  7. Спешен чат. Социалните мрежи могат да станат предпочитаният начин да се свържете с услуги за спешна помощ. 6 от 10 потребители също се интересуват от приложение за информация при бедствия.
  8. Устройства за вграждане в тялото. Вътрешни сензори, които измерват показателите на телата ни, могат да се превърнат в новите носими продукти. 8 от 10 потребители биха искали да използват технологиите за подобряване на сетивни възприятия и познавателни способности като зрението, паметта и слуха.
  9. Всичко се хаква. Повечето смартфон потребители смятат, че хакерството и вирусите ще продължават да бъдат проблем. Като положителен страничен ефект, един на всеки пет казва, че има по-голямо доверие в една организация, която е била хакната, но след това се е справила с проблема.
  10. Нетизен“ журналисти. Потребителите споделят повече информация от всякога и вярват, че това увеличава тяхното влияние в обществото. Повече от една трета вярват, че вдигане на шум онлайн за дадена корумпирана компания има по-силен ефект отколкото жалба в полиция.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *