Използването на смарт устройства за плащане се отразява благоприятно на стойността на електронната търговия в България, която се очаква да достигне 1 млрд. лева през 2018 г. според изследвания на водещата анализаторска компания във Великобритания Timetric. Една от основните причини за това са новите продукти като виртуални карти, които банките предлагат на нарастващия брой млади хора и градско население в страната.
Все по-бързите темпове на развитие на технологичните иновации налагат дълбоки структурни промени във финансовата индустрия. Ключови теми за банковия сектор в момента са мобилните и незабавни плащания, коментират от европейска ИТ компания Tieto, която оперира и на българския пазар. Съвременният потребител е свикнал с бързия обмен на информация. Финансовите институции все повече се стремят взаимоотношенията с техните клиенти да бъдат в крачка със съвременните комуникации. Много от банките въвеждат мобилни NFC („Near-field communication“) плащания, които са базирани на HCE (“Host card emulation”) технология, съобщава economy.bg.
В днешната бързо развиваща се индустрия на мобилната търговия, търсенето на облачни решения за мобилни плащания нараства. HCE технологията имитира EMV чип във виртуалното пространство, който може да бъде директно управляван от издаващата банка или доставчика на платежни услуги. HCE е достъпна само на най-новите Android платформи, което прави още по-лесно от всякога създаването и предлагането на решения за мобилни плащания.
Заедно с нарастващата популярност на мобилните, се увеличава и интересът към решенията за незабавни плащания. Това е посоката, в която се насочват много централни банки и национални центрове за картови разплащания и клирингови къщи. Центровете за обработка на плащания също преразглеждат своите услуги, за да могат да предложат най-иновативни решения и да бъдат конкуренти на динамичния пазар. Пример за това е Банковият център за картови разплащания на Беларус, който обслужва 16 банки и осигурява реализирането на близо 1,5 млрд. транзакции годишно.