От началото на 2018 г. ще вадим лични карти с електронен идентификатор. Това стана ясно от обявена от Министерство на вътрешните работи обществена поръчка за изграждане, поддръжка и експлоатация на централизирана система за персонализиране на български лични документи.
Зам.-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов обясни, че няма да има повишаване на единичната цена на съответния документ – лична карта, шофьорска книжка и паспорт, както и няма да се затрудни подаването на заявления за документи. Според него, новите лични карти с електронен носител ще съдържат биометрични данни, с които ще се даде възможност да се преминава през електрони гейтове в страните от ЕС.
Стойността на изработването на новата система ще е 480 милиона лева, като срокът на договора е за 11 години и 2 месеца. Според поръчката МВР ще изгради нова сграда, в които да се помещава бъдещата централизирана система, доставка на софтуер и съответната техника за изготвянето на документите. По думите на Ципов с внедряването на новата система разходите на ведомството ще намалеят с 10 млн. лв на година.
Още през втората половина на 2016 г. гражданите ще могат да подават електронно заявление за документите. В момента личните документи се изготвят на 30 места в страната, а след въвеждането на централизираната система това ще става на страницата на МВР и в областните дирекции на МВР.
Зам.-министърът подчерта, че хората няма да бъдат принуждавани да сменят личните си документи. По думите му, пикът на издаването на лични карти ще бъде през 2020-2021 година.