Последното проучване на GLAMI показва, че 58% от българските електронни магазини смятат, че условията за онлайн пазаруване ще се подобрят.
За последните няколко години, всяка една индустрия в световен мащаб се изправи пред множество трудности. През изминалата година станахме свидетели на забележителен ръст на инфлацията в световен мащаб. До края на 2022 година тя достигна рекордните 16,9% за територията на България.
За онлайн търговията обаче 2021 и 2022 година белязаха началото на една нова, по-добра ера за модната индустрия. Какво обаче предстои да се случи занапред и каква се очаква да бъде следващата година? Последното проучване на GLAMI разкрива интересни факти и възгледи за представителите на онлайн пазарите в България.
Какво предстои за модната електронна търговия през 2023?
Ясно е, че когато става дума за бъдещето, не можем да бъдем напълно сигурни какво ще ни поднесе то. Само за изминалите няколко месеца станахме свидетели на събития, изцяло извън човешкия контрол. Когато говорим за прогнози относно развитието на модната онлайн търговия, базираме очакванията си на това какво мислят най-важните за бранда „герои“ – а именно потребителите.
Според данни от проучването на GLAMI, 58% от любителите на модата и онлайн магазините са оптимистични за развитието на индустрията през следващата година и смятат, че ще забележим значително развитие на сферата. От друга страна, 33% не са толкова убедени в положителния резултат, който предстои.
Любопитен факт е, че продажбите в сферата на нелуксозни стоки се очаква да бъде най-значителен – предвижда се скок от -4% до +1 за 2023 година според Business of Fashion & McKinsey.
Ще се отрази ли инфлацията в цените на модните артикули?
Забелязваме повишаване на цените във всяко нещо, което е част от нашето ежедневие – от продуктите, които пазаруваме в супермаркета до любимите ни модни находки. Въпросът, който държи под напрежение всички модни любители, е дали ще видим допълнително увеличение на цените през следващата година. А отговорът – по-скоро да.
Резултати от анкетата на GLAMI разкриват, че 50% от модните онлайн платформи планират да увеличат цените си през 2023 година. Интересен факт е, че 42% ще запазят цените на модните си находки такива, каквито са били досега, а само 8% ще ги намалят.
Безспорен факт за всички ни е това, че дрехите и обувките не са продукти от първа необходимост. До същото заключение са стигнали и представителите на модните онлайн магазини, които въпреки намерението си да повишат цените на продуктите си, не смятат да го правят драстично.
Въпреки засилената потребителска активност и търсене на модни находки, както показва днешната реалност, дори и най-оптимистичните очаквания могат да се преобърнат с едно мигване на окото. Какво ще бъде развитието на модната онлайн индустрия, ще бъдем ли приятно, или по-скоро неприятно изненадани – предстои да разберем.