Над 200 хиляди* почитатели на видеоигрите гледаха на живо и се потопиха във вселената на esports с любимите си стриймъри по време на шестото издание на Българският Гейминг Маратон – онлайн фестивал за видеоигри, в който 42-ма утвърдени и изгряващи стриймъри от родната сцена играят на живо пред българската публика.
На 18 септември се проведе второто тематично издание на Маратона за тази година. То бе посветено на главоломно разрастващите се електронни спортове и се организира от компанията TDB Play в партньорство с Yettel, Logitech G, Acer Predator, Bucharest Gaming Week и благотворителното движение #гудгейм.
Програмата на гейминг фестивала беше изпълнена с ожесточени битки и много адреналин. По време на събитието се проведоха 13 турнира по 11 игри, излъчвани в каналите на 16 гейминг стриймъри. В тях се записаха над 2 200 души. Регистриралите се участници можеха да играят в екип или да се изправят в епичен сблъсък с едни от най-популярните геймъри от българската стрийминг сцена, като за победителите бяха предвидени големи тематични награди.
Шестото издание кулминира с първото по рода си „Стриймърско меле“, което изправи 17 от участващите стриймъри през различни предизвикателства във Fall Guys: Ultimate Knockout, CounterStrike: Global Offensive, Rocket League и MultiVersus, докато не остане само един. Победител в оспорвана битка стана GNRAK, който надделя над опонента си ShadowFoxBG в последната игра – MultiVersus, спечелвайки си шампионска слава и гейминг оборудване от Logitech G. Турнирът беше излъчен от каналите на TDB Play в Twitch и Facebook, а водещи и коментатори на стриймърските премеждия бяха Icaka и Dido_D.
По-рано тази година организаторите на фестивала разкриха пред българските ентусиасти на видеоигри, че през 2022 г. предстоят общо три тематични събития. Следващото издание на Българският Гейминг Маратон ще се проведе на 18 декември и ще бъде в подкрепа на благотворителното движение #гудгейм, което си поставя за цел да създава възможности за по-добро образование чрез генериране на дарителски средства от видеоигри. Неговата дейност бе подкрепена и през 2021 година, по време на четвъртия Гейминг Маратон.
*Според данни от стриймовете на участващите създатели на съдържание.