Тъй като тазгодишният Черен петък беше първият след пандемията, българите се насочиха повече от всякога към онлайн пазаруването на мода, устави платформата за откриване на модни стоки GLAMI.
Сравнение на Черен петък 2022 г. с 2021 г.
* 25-27.11.2022 сравнено с 26-28.11. 2021 г.
Дори след две много силни години (2020 и 2021) на подем на електронната търговия, този сезон GLAMI успя да постигне допълнително разрастване по всички ключови показатели и да помогне на електронни магазини за мода да достигнат до повече клиенти. Това са конкретните данни:
- Въпреки енергийната криза и опасенията относно високите разходи на живот, средната стойност на поръчките се е увеличила с 11,6%, в сравнение с 2021 г.
- През седмицата на Черния петък поръчките, направени през GLAMI.bg, са се увеличили с +9,7% спрямо 2021 г.
- Впечатляващо е увеличението на генерирания оборот към онлайн магазините за мода с цели +72% в сравнение с 2021 г.
- Изходните кликове от GLAMI към партньорските електронни магазини са се увеличили с +14,9%.
Българите обичат обувките
Някои от най-търсените артикули в GLAMI.bg за периода на Черния петък показват, че тенденцията за засилен интерес към маратонките продължава. По-младежки марки и модели като Nike, Jordan и Nike Air Force са начело на списъка за втора поредна година, докато „якета“ е класическа дума за търсене на всички времена за женската аудитория.
Сезонните и модни тенденции се завръщат след 2 години чакане
Забелязаният факт, че маратонките са начело по отношение на търсенията, се допълва от наблюдението, че други продукти се считат за най-желани при избора на потребителите (* изводът е направен въз основа на броя изходни кликове при излизане за дадения период).
Зимата постепенно започва да разкрива пълните си цветове и българките, които са доста проактивни потребители, са показали особена любов към зимното облекло. Това извежда от своя страна артикула „зимно яке“ в цели 5 позиции в топ 10. Мъжете също са били най-активни именно в тази категория, но при тях водещ е много специфичен модел на черно спортно яке, което заема 3 челни позиции сред първите 10.
Завръщането на облеклата „извън дома“, което е утвърдена тенденция през 2022 г., се доказва и от факта, че 2 от първите 10 продукта в продажбите са били дамски рокли.
Любопитно е, че миналата година в първите 10 позиции можеха да бъдат открити класически „карантинни артикули“, както и зимните якета и ботуши, които присъстваха еднакво засилено сред най-продаваните продукти.