Компаниите за онлайн маркетинг стават все по-притеснени заради навлизането на GDPR. Те изчисляват, че могат да загубят 80% от списъците си с имейли на клиенти, съобщава CNBC.
Причината е, че GDPR изисква от фирмите да поискат разрешението на потребителите, които никога не са купували нещо от тях или като цяло са били неактивни, да продължат да им пращат писма и да пазят данните им.
В масовия случай обаче потребителите изобщо не обръщат внимание на тези писма. Други пък даже предпочитат да поискат да бъдат премахнати от списъците. От една страна това е добре, защото “изчиства” списъците от ненужни активни потребители и ги оставя само с тези, които реално имат интерес към дадения бранд.
От друг страна обаче броят на потребителите, които не реагират на писмата се оказва по-голям от очакваното. Така дори хора, които имат интерес, смятат, че няма нужда отново да заявяват интерес като вече са го направили.
Проучване на компанията Huge показва, че 38% от американците напълно игнорират тези имейли, а 23% ги използват, за да поискат да бъдат махнати от списъка. Компанията PostUp има и по-черна статистика, като изчислява, че между 25% до 30% от световните потребители всъщност отварят тези писма, като в това число влизат само отварянията на писмата, не и потенциалните действия на потребителите.