Logitech International обяви финансови резултати за четвъртото тримесечие (януари – март 2011 г.) и годишни финансови резултати за финансовата 2011 г. (април 2010 г. – март 2011 г.)
Продажбите за четвъртото тримесечие на финансовата 2011 г. са в размер на 548 милиона щатски долара и бележат ръст от 4% спрямо отчетените 525 милиона долара за същия период на предходната година.
Като изключим благоприятното въздействие на валутните курсове, продажбите са се увеличили с 3%.
Оперативната печалба за периода е 3,6 милиона долара и това е спад с 87% в сравнение с 27,7 милиона долара за същото тримесечие на предходната година.
Отчетената нетна доходност за четвъртото тримесечие е 2,8 милиона долара (0,02 долара на акция), в сравнение с 24,5 милиона долара (0,14 долара на акция) за същото тримесечие на финансовата 2010 г.
Брутният марджин за четвъртото тримесечие на финансовата 2011 г. е 32,8% и е намалял спрямо 35,8%, отчетени преди една година.
Продажбите на дребно на Logitech за четвъртото тримесечие на финансовата 2011 г. са се увеличили с 2% на годишна база, като в Азия е отчетен ръст от 32%, в Америка – 11% и спад в региона на ЕМЕА от 17%.
OEM продажбите бележат спад от 10%.
Продажбите на подразделението LifeSize са нараснали с 88% и са достигнали рекордно високи нива през четвъртото тримесечие.
Общо за цялата финансова година, продажбите са в размер на 2,36 милиарда долара, с 20% повече в сравнение с 1,97 милиарда долара, отчетени за финансовата 2010 г.
Оперативната печалба за годината е 142,7 милиона долара и това е ръст от 82% спрямо 78,4 милиона долара, отчетени за предходната финансова година.
Брутният марджин за финансовата 2011 г. е 35,4% в сравнение с 31,9%, отчетени за предходната година.
„Финансовата 2011 г. беше силна година за компанията – продажбите ни нараснаха с 20% и оперативната печалба почти се удвои, благодарение на нашето LifeSize подразделение и на продажбите в Америка и Азия,” заяви Джералд П. Куиндлен, Президент и главен изпълнителен директор на Logitech. „Разочароващият завършек на финансовата 2011 г., който доведе до годишни продажби, оперативен приход и брутен марджин по-ниски от очакваните, се дължи на по-слабото търсене на нашите продукти през втората половина на четвъртото тримесечие в региона на ЕМЕА. Слабото търсене в EMEA се дължи на недобро изпълнение на ценовата политика и промоционалните програми в региона, които започнахме да поправяме.”
Прогноза за финансовата 2012
За вече започналата финансова 2012 г., която ще приключи на 31 март 2012 г., Logitech очаква продажби в размер на приблизително 2,6 милиарда долара, оперативна печалба от близо 185 милиона долара и брутен марджин от около 35%. Очакванията за нивото на платени данъци са приблизително 15%.