Учени правят джойстик, следящ състоянието на геймъра

Мислите си, че всичко около игровите контролери, използвани в конзоли и при компютърни игри вече е измислено? Не! От университета в Станфорд, САЩ определено не мислят така и в момента се опитват да създадат джойстик, способен да определя емоционалното състояние на ползващия го.

За проекта в университета са избрали геймпад от Xbox 360 и оборудвайки го със специални допълнителни сензори и модули създават възможност за мониторинг на притока на кръв в ръцете, пулса, честотата на дишане и дори потенето на ръцете. Наред с това пилотното устройство използва и интегрирания сензор за движение, за да измери колко рязко започва да се движи потребителя, дали ръцете му треперят и т.н.

Идеята на разработчиците е, чрез специален модул състоянието на геймъра да се следи, да се „оценява” от самата игра и да влияе пряко на геймплея, правейки чувството на „потапяне” още по-силно.

Като пример, учените от Стамфорд дават отегчен играч, който започва да губи интерес към това, което се случва да екрана. На него например автоматично може да бъде увеличено нивото на трудност, броя на противниците и т.н.

Контролерът на състоянието на геймъра може да се използва и ако имате деца. Умният джойстик може да алармира, ако играещите деца са уморени или има някакъв друг проблем, при което може да бъде и дадена принудителна почивка на младите геймъри.

Подобно устройство със сигурност има бъдеще и ние лично нямаме търпение да го видим скоро в масово производство, за което от университета в Стамфорд преценяват все пак, че ще трябват поне още няколко години.

Във видеото към новината можете да видите и демонстрация на прототипния джойстик.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *