Експертни съвети от Нийл Пател, директор “Маркетинг и бизнес развитие” за Европа в D-Link
Ако сте като повечето CIO и ИТ мениджъри в бързо променящата се област на ИТ, вероятно сте обмисляли възможността да освободите ресурси във вашия екип, обръщайки се за някои дейности към доставчик на управлявани услуги (MSP). В много случаи организациите се насочват към MSP доставчици в стремежа си да намалят напрежението върху своите ИТ служители, така че те да могат да се фокусират върху по-стратегически проекти, често насочени към подпомагане на растежа на компанията.
Обикновено на пазара съществуват голям брой доставчици на управлявани услуги и всички те предлагат иновативни решения за намаляване на натоварването на вашите екипи. И тук възниква важният въпрос – как да изберем правилния MSP? Изкушението да отидете към най-евтината оферта може да не е най-доброто решение. По-важното е избраният от вас доставчик да разбира вашия бизнес и да е в състояние да подкрепи дългосрочните ви бизнес цели. Въпреки че цената в никакъв случай не е без значение, MSP, които могат да действат като партньор и да се фокусират върху това да ви помогнат да постигнете реални бизнес резултати, ще подкрепят стабилността на бизнеса ви, докато вие го развивате.
CIO, ИТ директорите и ИТ мениджърите могат и трябва да изберат най-добрия доставчик на управлявани услуги на базата на това как той ще подпомогне бизнеса, който обслужва, и по този начин да разширят основата за вземане на решение от разходите към други съществени фактори. И така, какво трябва да имате предвид, когато избирате MSP?
- Възползвайте се максимално от облака
Тъй като все повече бизнеси се обръщат към облака, за да запълнят „празнините“ в своята ИТ инфраструктура, софтуер и други, те се нуждаят от доставчик на управлявани услуги, който може безпроблемно да се справи с всичките им нужди в мрежата и да предостави или да интегрира услуги на трети страни.
Това включва услуги по поддръжка на клиенти, като например чатботи, които обработват клиентски заявки за обслужване и поръчки на продукти. По данни на Gartner до 2020 година 85% от взаимодействията с клиентите ще се осъществят без каквото и да е участие на човек.
Докато преминавате през процеса на подбор, преценете къде доставчикът на управлявани услуги може да покаже своите възможности в облака, като поговорите за технологията, която той използва, и защо. Поинтересувайте се също така как той поддържа конкретните ви мрежови нужди. Попитайте го за предишен опит и проблеми, с които се е сблъсквал.
- Автоматизация и машинно обучение
Заедно с облака, автоматизацията и машинното обучение трансформират начина, по който бизнесът взаимодейства с клиентите си и затваря продажбите. Според някои проучвания изкуственият интелект (AI) ще доведе до 38% увеличение на печалбите на предприятията, които го прилагат, и като цяло ще генерира около 11,5 трилиона паунда приходи до 2035 година.
AI ще промени също начина, по който хората работят, поемайки задачи, които иначе отнемат време и ресурси на персонала. Сред тези задачи е и управлението на мрежата. Машините могат да изпълняват задачи по-ефективно и с по-малък риск, свеждайки до минимум грешките, които могат да доведат до загуба на производителност и намаление на продажби.
Затова, оценявайки кандидатите за доставчик на управлявани услуги, попитайте как те планират да осигурят поддръжка за автоматизация и машинно обучение, независимо дали чрез техните собствени услуги или чрез поддръжка на услугите, които вие искате да ползвате. Помислете как ще работите заедно, за да постигнете най-добри резултати.
- Допълваща експертиза
Тъй като вашият бизнес се стреми напред, истинската стойност на вашия MSP няма да се измерва според броя на прекъсванията, които той предотвратява, а според това доколко той подпомага и предоставя възможности за вашия успех. За да постигнете тези цели, заедно с доставчика на управлявани услуги, трябва да го включите в своята бизнес стратегия.
Бихте могли – и може би дори трябва – да поканите представител на доставчика ви на управлявани услуги да се присъедини към ваши срещи на високо ниво относно маркетинга и продажбите, така че да се запознае с целите, които има вашият бизнес, и да набележи как MSP услугите могат най-добре да подкрепят тези цели.
MSP в подкрепа на бъдещото развитие
Едно успешно партньорство с доставчик на управлявани услуги означава капитализиране на най-добрите решения и от двете страни и съгласуване на стратегии с цел разкриване на възможности за вашия бизнес. Един коректен MSP доставчик не трябва да ви предложи „всичко, което искате“, само за да реализира продажба. Доказателства за коректността му можете да откриете в това как той ви съветва, как разбира вашия бизнес и в крайна сметка как изпълнява услугите си.
Като ключов служител, който взема решения в организацията, е жизненоважно ИТ директорът да знае какво иска от доставчика на управлявани услуги и да избере такъв доставчик, който е в състояние да подкрепи бизнеса. Правилният избор изисква задаване на по-информирани въпроси, оценка как MSP може да допринесе за бизнеса, как да се включи в бизнес стратегията и да бъде част от планирането. Накратко, дайте приоритет на бизнес отношенията и къде бихте могли да стигнете заедно с вашия доставчик на управлявани услуги, а не колко можете да спестите, като приемете най-евтината оферта и получите само и единствено предотвратяване на прекъсванията на работните процеси.
За повече информация и съдействие свържете се с представител на D-Link: http://eu.dlink.com/contact