Главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук не веднъж е критикуван по отношение на политиката за поверителност на компанията. Сега той се зае за пореден път да обясни защо гигантът е по-добре в тази област от всички останали свои конкуренти, затънали в скандали.
Кук разказа в интервю за Axios по HBO, че личната информация се използва като оръжие с военна ефективност срещу компанията, докато тя търси правата си в стил GDPR в САЩ и е ясно каква е целта. Реалността обаче е много по-сложна. Въпреки, че Apple не разполага с целеви рекламен бизнес, тя осигурява приложенията на Facebook в AppStore и получава милиарди от Google, за да стане тя новата й търсачка по подразбиране. Кук беше попитан и защо компанията получава пари в брой от Google за това, че осигурява челно място на търсачката й, което всъщност може да служи като начин за добиване на повече данни. На този въпрос той отговори, че смята, че търсачката на интернет гиганта е най-добрата, въпреки че призна, че партньорството не е перфектно. В интервюто си, той разгледа и мерките за сигурност, добавени в Safari, които ще помогнат на потребителите да се насочат към търсачката, запазвайки личните си данни.