Facebook губи своята привлекателност сред тийнейджърите и младите хора, което допринася за общото забавяне на растежа на платформата, според последното проучване на eMarketer.
В същото време алтернативните социални мрежи, като Snapchat и Instagram, отбелязват двуцифрено увеличение спрямо тази демографска група, което предполага, че младите хора предпочитат по-новите и по-визуални платформи, съобразени с начина им на комуникация.
Това е втората поредна година на очакваното намаляване на употребата на Facebook сред тази демографска група, според компанията, която предполага, че някои тийнейджъри дори прескачат приемането на социалната мрежа, отивайки направо при конкурентите й, а останалите изглеждат все по-малко ангажирани с нея и прекарват по-малко време в платформата. Въпреки това Facebook, която разчита на приходите от реклами може да се успокои с притежанието на една от двете основни конкурентни платформи – Instagram.
eMarketer прогнозира, че делът на Snapchat, която се изплъзна от придобиване от страна на Facebook ще продължи да нараства, като увеличи дела си до 40.8% през 2021 година.
В прогнозата си компанията споделя още, че месечните потребители на Snapchat ще се увеличат с 25.8% до 79.2 милиона тази година, като най-голяма ревизия ще претърпи групата от 18 до 24 годишна възраст. Месечните потребители на Instagram ще нарастнат с 23.8%, спрямо предварителните прогнози до 85.5 милиона, разширявайки потребителската база под 12 годишна възраст с 19%.
Методологията на eMarketer брои месечните потребители като човек, който има достъп до профила си поне веднъж в месеца, последователно всеки месец през цялата календарна година. Компанията базира своя анализ на количествени и качествени данни от изследователски фирми, правителствени агенции, медийни и публични компании.