Технологиите не правят учениците по-умни

Технологиите не правят учениците по-умни и даже могат негативно да се отразят на тяхната успеваемост. Това се казва в отчет на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD). Съгласно получените данни, три четвърти от всички учащи използват в своята дейност компютри , но те не оказват забележимо влияние на техния успех и ниво на знания.

Нещо повече, в страните от Азия, където се отбелязва високо проникване на технологиите (смартфони, компютри и друга съвременна електроника), в учебните заведения се отдава предпочитание на класическите начини за обучение.

Така например, по време на дневните учебни занятия в Южна Корея се използва компютър средно 9 минути, в Хонг Конг – 11 минути. В Австралия този показател е вече 58 минути, в Гърция – 42 минути, в Швеция 39 – минути. Експертите считат, че прекомерното използване на компютри намалява успеваемостта или в най-добрия случай никак не влияе на нея. Това означава, че инвестициите в информатизацията на учебните заведения могат да не оправдаят очакванията.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *