Сърцето на парфюма

 

Често ли се случва човек да усети неповторим аромат? Колко магнетичен трябва да е този парфюм, който ще го накара да затвори очи и да си представя картини? 

Има моменти, в които случаен минувач може да завихри ухание, което да рисува наоколо щастие…или тъга,.или спомен за смях, влюбване, целувка, докосване… мечти. 

 

Магия е парфюмът, нали? Всички тайни, които той е вплита в себе си се разлистват една по една, постепенно, откривайки всичките си черти. Защото ароматите не са еднопластови, а дълго обмисляни композиции от връхни, средни и базови нотки.

 

Може ли парфюма да се сравни с любовен партньор? Да, тъй като той също се настройва и променя уханието си според човека, който го носи. И той има променлив характер. Едни черти показва на повърхността, още при запознанството с кожата. Това са връхните нотки, които се излъчват с първото впръскване. Той иска само да ухажва и не се задържа твърде дълго. Само дава първото впечатление за себе си, като омайва в рамките на няколко минути. 

 

Когато опознае спътника си по-добре, парфюмът представя своите по-дълбоки черти, доверява се, отваря сърцето си. Това са истинските качества, тези които правят силен и устойчив всеки аромат. 

 

Основните нотки идват най-накрая, но се задържат за най-дълго време. Те остават по кожата в продължение на няколко часа и трайно съпътстват човека. Това са тези нотки, които остават, когато всички останали са се изпарили.  

 

Връхните нотки са по-свежи, те искат само да грабнат внимание и обикновено са цитрусови или цветни. В сърцето на парфюма са заложени по-устойчиви и пикантни компоненти като жасмин или кардамон, а към базовите нотки се включват по-чувствени съставки, каквито са мускуса, кедъра, сандалово дърво или пачули. 

 

Комбинациите от съставки, подобно на различните вкусове са безброй и избора често е труден. Но когато човек намери своя парфюм, връзката помежду им не е мимолетна. С парфюмите на Fra.bg всеки може да намери мечтаната дълготрайна връзка. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *