Изследователи от Калифорнийския университет в Бъркли създадоха изкуствен интелект (ИИ), който е естествено любопитен. Те са го тествали успешно като са го пуснали да играе видеоигрите Super Mario и VizDoom, както показва видеото по-долу.
Докато други типове ИИ, които не са снабдени с този ъпгрейд за „любопитство“ постоянно са се блъскали в стени, подобреният и любопитен алгоритъм е започнал да проучва обстановката, за да научи повече.
Пулкит Агравъл, докторант в Калифорнийския университет и член на екипа, разработил изкуствения интелект, го сравнява с бебетата, които „правят всички тези случайни опити, а вие го приемате като вид любопитство.“
Иновацията може да се окаже решение за много проблеми при разработката на изкуствен интелект. Повечето съвременни ИИ се обучават с помощта на „обучение с утвърждение“ (‘Reinforcement Learning’) — те биват възнаграждавани, когато извършат задача, която им помага да постигнат дадена цел.
Традиционният подход е полезена и ефективна стратегия да се обучи ИИ да извършва определени задачи. Това неотдавна се видя при победата на ИИ срещу най-добрия човек – състезател по играта Го. Но не е толкова ефективен, ако искаме дадена машина да бъде автономна и да работи извън директните команди.
Именно затова новото изобретение може да се окаже решаваща стъпка в интегрирането на изкуствения интелект в реалния свят и обучението му да разрешава реални проблеми, защото, както заявява Агравъл, „наградите в реалния свят са много редки“.