Европейският съюз (ЕС) отново зае твърда позиция срещу прекомерната употреба на лични данни от Meta. Най-висшият съд на ЕС постанови, че социалните мрежи, включително Meta, трябва да наложат строги времеви ограничения за съхранението на потребителска информация за целите на таргетираната реклама.
Това решение съответства на по-ранно становище от април, което също препоръчваше ограничаване на времето, през което компаниите могат да задържат лични данни за рекламни цели. Решението на съда се основава на Общия регламент за защита на данните (GDPR), приет от ЕС през 2018 г., който подчертава правата на хората да изискват изтриване и коригиране на техните данни.
Неспазването на тези регулации може да доведе до значителни глоби, които потенциално могат да достигнат 4 процента от глобалния годишен оборот на компанията. За гигант като Meta това може да означава милиарди долари. Миналата година Meta беше глобена с 414 млн. щ.долара за принуждаване на потребителите да приемат персонализирани реклами на платформи като Facebook, Instagram и WhatsApp.
Решението на ЕС е част от по-широк конфликт между блока и големите технологични компании, включително Apple и Google, относно практиките за използване на данни. Meta в момента очаква нова глоба за нарушаване на Закона за цифровите пазари на ЕС, като изисква от потребителите да плащат, за да предотвратят събирането и споделянето на техните данни. Освен това, Съдът на ЕС постанови, че Meta трябва да получи изрично съгласие от потребителите, преди да доставя персонализирани реклами.