Ако автомобилът ви е произведен през последните няколко години, вероятно се возите в машина за събиране на данни, която може да достъпва личната ви информация като тегло, възраст, здравно състояние и дори сексуалната ви активност. Това сочат данните от доклада “Privacy Not Included” на неправителствената фондация Mozilla сред 25 автомобилни марки и 15 автомобилни компании.
Според него всички големи марки автомобили като BMW, Ford, Toyota, Tesla и Subaru не спазват основни стандарти, свързани с поверителността и сигурността в новите си свързани с интернет модели. Фондация Mozilla обяснява, че съвременните автомобили използват различни инструменти за събиране на данни, включително микрофони, камери и телефони, които водачите свързват с автомобилите си. Производителите също така събират данни чрез своите приложения и уебсайтове, а след това могат да продават или споделят тези данни с трети страни.
“Много хора смятат, че колата им е лично пространство – място, където да се обадите на лекаря си, да проведете личен разговор с детето си на път за училище, да се разплачете заради раздяла или да пътувате на места, за които не искате светът да знае” – посочва Джен Калтридер, програмен ръководител на проекта “Privacy Not Included”. “Но това схващане вече не отговаря на действителността. Всички нови автомобили днес са кошмари за неприкосновеността на личния живот на колела, които събират огромни количества лична информация” – допълва още той.
Изследователите посочват още, че в политиката за поверителност на Nissan пише, че японският автомобилопроизводител може да продава информация за сексуалната активност на водачите и пътниците. По същия начин германският производител Volkswagen информира потребителите си, че може да записва гласовете на водачите, за да ги профилира за целеви реклами.