Съветник на Стив Джобс счита, че Apple е сгрешила с названията на своите устройства

В течение на шест години Кен Сигал е работил с Apple и Стив Джобс. Отначало като криейтив директор на рекламната агенция TBWA/Chiat/Day, а след това като консултант. В частност, именно Кен Сигал беше съветник на Джобс по въпросите за избор на търговска марка. Той е написал и книгата „Безумно просто“, в която прави опит да обясни причините за успеха на Apple.

Наскоро известният рекламен специалист обаче подложи на критика названията на моделите iPhone и iPad. Според него, схемата, към която се придържа Apple, обърква и вреди на компанията. Сигал не вижда логиката, според която са избрани имената на таблетите iPad, iPad 2 и iPad. И защо не iPad 3?

Същото е справедливо и за смартфоните – защо след iPhone 4 следва iPhone 4S, а не iPhone 5?

Избраната схема формира у потребителите убеденост, че Apple пуска съществено обновени модели два пъти годишно, а между тях – незначително модифицирани версии. Не е ясно дали това „послание“ е осъзнато, но потребителите остават с впечатлението за покупка на миналогодишно и остаряло изделие, уверен е Сигал. Освен това, при оформянето на рекламните материали цялото число е за предпочитане пред число с буква.

Според Business Insider, изказаната от съветника на Стив Джобс гледна точка е потвърждение на това, че маркетинговите усилия на Apple, което преди се възприемаше доста свежо, са загубили своята предишна сила и вярно направление.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *