Студенти по журналистика се включиха в кампанията „Бъди грамотен“

 

28 студенти от Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Климент Охридски“ провериха нивото си на грамотност. За първи път в рамките на националната кампания „Бъди грамотен” на М-Тел и Академика БГ се състезаваха студенти.

Тестът се състоя в сградата на журналистическия факултет и беше посветен на Студентския празник 8-и декември. Четирима от студентите се справиха без грешка, а други трима имаха само по един неправилен отговор.

За 20 минути участниците решиха тест, предназначен за зрелостниците, които се включват в кампанията „Бъди грамотен”. Всички студенти получиха награди, а отличниците получиха и специални грамоти. След състезанието организаторите имаха кратки консултации, свързани с правилата за правопис.

Близо 5000 ученици от цялата страна се включиха в „Бъди грамотен” от старта на инициативата досега. В откритите сесии, проведени през юни в София, 3000 столичани от всички възрасти имаха възможност да тестват безплатно знанията си по роден език.

Целта на кампанията е да поощри доброто владеене на българския език чрез интерактивни тестове по правопис. Към момента в цялата страна са проведени 51 състезания, като над 1000 деца с отлични резултати бяха наградени от М-Тел. Инициативата ще продължи и през следващите месеци.

М-Тел подкрепя Националната кампания „Бъди грамотен” като част от социалните инициативи на телекома през 2010 година. Техен акцент тази година са образованието, грамотността и съхраняването на родния език.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *