През изминалите два дни над 200 жители на столицата се включиха в интерактивните игри на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“, организирана от „Каменица“ АД.
Всички посетители на един от най-оживените търговски центрове в София, имаха възможността да научат по интересен и безопасен за тях начин как се променят възприятията им след употреба на алкохол, докато носят т.нар. „алкохолни“ очила. Те симулират наличието на различна концентрация алкохол в кръвта.
Участниците имаха възможността да се повозят на автомобил докато носят очилата, както и да покарат мини кола с дистанционно управление.
Целта на тестовете е да дадат възможност на всеки участник в инициативата да разбере как съответното количество алкохол променя реакциите му и го прави неспособен да шофира и да извършва други рутинни действия.
Според данните от национално представително проучване на агенция ЕСТАТ, финансирано от „Каменица” АД и проведено в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, над 60 % от жителите на София не знаят какви са наказанията за шофиране след употреба на алкохол. 33 % от столичани са се качвали зад волана след употреба на алкохол, като при 26 % причината е била, за да се приберат по домовете си. Една десетa смятат, че това количество не им е повлияло, а близо 10 % не са искали да си оставят колата. В същото време половината от жителите на София имат познат, чието свидетелство за управление на МПС е отменяно, заради употреба на алкохол и още толкова заявяват, че са се возили при шофьор, употребил алкохол.
„Алкохолните” очила ще могат да изпробват и жителите на Варна и Бургас (19-20 октомври), Пловдив и Благоевград (26-27 октомври), Русе и Шумен (2-3 ноември), където тази година ще се проведе кампанията „Алкохолът е лош шофьор”.
Всички участници в инициативата, които имат навършени 18 години ще участват в томбола за спечелване на скутер Peugeot, след като отговорят правилно на въпроси, тестващи знанията, които са придобили по време на кампанията.
Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се провежда с подкрепата на Министерството на вътрешните работи, Посолството на Кралство Белгия у нас, Съюза на българските автомобилисти, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасност на движение по пътищата (ДОККПБДП) и Българския червен кръст.
Основен корпоративен партньор на инициативата е Peugeot.