Шал, който може да се използва и като дихателна маска, представи френската стартъп компания Уеър (Wair) на Изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, информира Асошиейтед прес.
Продуктът, който също носи името “Уеър” на пръв поглед прилича на обикновен шал, леко торбест в средата. Ако обаче усетите, че въздухът около вас е замърсен, можете да го придърпате на лицето си и да предпазите носа и устата си с дихателната маска, скрита от вътрешната страна. В шала маска се поставя филтър, който може да улавя прах, газове и бактерии. Според компанията филтърът трябва да се сменя на всеки 2 до 4 седмици, което струва между 5 и 10 долара.
Очаква се продуктът да бъде пуснат в продажба след няколко месеца при цена 55 д. за мъжките модели и 90 д. за дамските.
Друго интересно устройство, представено на салона, е камерата за хладилник на британската компания Смартър (Smarter). Малката кръгла камера прави снимка всеки път, когато затваряте вратата на хладилника, така че можете от магазина да проверите дали не трябва да купите хляб или нещо друго. Устройството използва и инструменти за визуално разпознаване, чрез което сигнализира, че трябва да подмените някоя от храните. Чрез мобилно приложение можете да се абонирате за автоматични поръчки и да бъдете информирани, ако срокът на годност на някой от продуктите изтича.
Подобна технология вече е вградена в някои “умни” хладилници, но те са доста скъпи. Цената на хладилника Фемили хъб (Family Hub) на Самсунг (Samsung), например, започва от 5600 долара. С камерата на Смартър можете да похарчите 149 д. и да направите хладилника си “умен”.
Компанията за облекло Геп (Gap) пък тества приложение за смартфони, което ще позволява на клиентите да премерят дрехи, без дори да приближават пробните.
Приложението ДресингРум (DressingRoom) използва аватари, за да помогне на клиентите да преценят как ще им стои дадена дреха, която след това може да бъде купена онлайн.
Геп определя приложението като добавена реалност – съчетаване на виртуално изображение (например дреха) върху образ от реалната среда. В случая обаче изборът е ограничен до пет предварително зададени типа фигури, вместо до истински снимки на конкретния купувач. Има възможност обаче аватарът с избраната дреха да бъде “огледан” от всички страни.
Приложението ще бъде пуснато този месец, но ще работи само на смартфони, поддържащи технологията за добавена реалност Танго (Tango) на Гугъл (Google)