Видеоигрите подобряват успеха на учениците в училище, докато посещаването на социалните мрежи, като Фейсбук иТуитър, има обратния ефект, установи австралийско проучване, цитирано от Франс прес.
Изследването анализирало постигнатите резултати в учебния процес на 15-годишни ученици и използването на интернет. Децата, които играели игри в интернет, постигали по-добър успех по математика, в научните предмети и в литературата. Те имали с 15 точки по-добри резултати по математика и 17 точки предимство при научните предмети. Видеоигрите позволяват на подрастващите да приложат на практика наученото в училище, изтъква ръководителят на изследването Алберто Посо от Кралския технологичен институт в Мелбърн.
“Когато участвате във видеоигри в мрежата, вие трябва да решите някои задачи, за да преминете на следващото ниво. А това е свързано с прилагане на практика на получените познания по математика ,по природните науки и по литература”, изтъква Алберто Посо.
Докато учениците, които непрекъснато висят в социалните мрежи, техните резултати по математика са с 20 точки по-слаби от тези на връстниците, които загърбват Фейсбук и Туитър. В проучването били анализирани резултатите на 12 000 ученици от 2012 година насам, припомня агенцията.