Специални „алкохолни“ очила ще се използват в курсовете на БЧК за начинаещи шофьори

На официално събитие днес „Каменица” АД дари на Българския Червен кръст т.нар. „алкохолни” очила.

Дарението е част от социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор” и представлява логично продължение на направеното от пивоварната компания в края на миналата година предложение „алкохолните” очила да бъдат включени в обучението на начинаещите шофьори.

Проф. Здравко Маринов, зам.-председател на БЧК, домакин на събитието, приветства „Каменица“ АД и каза: „Приемаме дарението за Българския Червен кръст като израз на доверие към организацията и към качеството на обучението в курсовете на БЧК по първа помощ за кандидат-водачи на МПС. Изказвам благодарност към ръководството на „Каменица“ АД за съпричастността и усилията, които полагат, за превенция на пътния травматизъм и за намаляване на пострадалите при пътни инциденти чрез кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. Приемаме участието на БЧК в пилотния проект и като отговорност и ви уверявам, че нашите лектори ще намерят най-добрата методика, за да включат „алкохолните“ очила в програмата на обучителните курсове по първа помощ“.

„За мен е изключителна чест, че днес, на това събитие, Каменица” АД изпълнява свой социален ангажимент. Днес даряваме на Българския червен кръст „алкохолни” очила, които ще бъдат използвани за пилотен проект в София, Пловдив и Бургас. Така бъдещите шофьори ще се сблъскат с усещането, което пресъздават очилата, преди да седнат сами зад волана, когато вече ще носят отговорност не само за себе си, но и за близките си и за всички останали около тях на пътя. Убедени сме, че като част от образователната програма на Българския червен кръст, в дългосрочен план тестовете с очилата наистина ще имат образователен ефект и ще допринесат за намаляване на жертвите на пътя”, заяви Ясен Любенов, директор „Маркетинг” в „Каменица” АД.

Официални гости на събитието бяха г-н Алекси Кесяков – секретар на Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП), инспектор Мария Ботева от отдел „Пътна полиция” при главна дирекция „Национална Полиция” – МВР, г-н Георги Янакиев – председател на УС на Съюза на българските автомобилисти, д-р Симеон Динев – лектор от БЧК. Всички те изразиха подкрепата си за „официализирането” на специалните очила и тестването им от начинаещите шофьори.

Пивоварната компания дари 3 комплекта, или 12 броя „алкохолни” очила на Българския Червен кръст. Те ще бъдат използвани като образователен елемент в курсовете по първа помощ, които БЧК организира за всички кандидат-шофьори, успешно издържали изпитите пред КАТ, преди да получат свидетелството си за право на управление на МПС. Очилата ще бъдат част от учебния модул от програмата, свързан с въздействието на алкохола и отговорното шофиране.

През изминалата седмица очилата вече бяха тествани от курсисти на БЧК в София. Очаква се до края на 2013 г. в пилотния проект те да бъдат приложени в обучението на над 12000 души в София, Пловдив и Бургас.

БЧК ще включи „алкохолните“ очила в обучението на кандидат-шофьори по първа долекарска помощ като част от дългогодишните си усилия за превенция на пътнотранспортния травматизъм.

Т.нар. „алкохолни” очила симулират наличието на конкретни промили алкохол в кръвта. Всеки, който ги тества, разбира на практика и от собствен опит, но в напълно безопасни за себе си условия, как алкохолът влияе на възприятията и реакциите му и го прави неспособен да шофира.

През последните години тестовете с „алкохолни” очила са основният начин, който кампанията „Алкохолът е лош шофьор” използва, за да запознае по ефективен и въздействащ начин участниците с рисковете от шофиране след употреба на алкохол.

Заради положителната обратна връзка от участниците и партньорите на кампанията през годините, „Каменица” АД отправи официално предложение специалните очила да бъдат включени в програмата за обучение на начинаещите шофьори.

Дарението на „алкохолните” очила е част от програмата на кампанията „Алкохолът е лош шофьор” тази година, която предстои през летните месеци. Кампанията е част от дългосрочната социално-отговорна политика на дружеството и основната й цел е да акцентира върху отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на водачите на пътя.

Основната цел на кампанията е да информира обществото за рисковете от шофиране след употребата на алкохол, да работи за промяна в нагласите и самосъзнанието на водачите, и да допринася за устойчиви резултати в областта на пътната безопасност.

Институционализирането на „алкохолните” очила и превръщането им в част от програмата на обучение на начинаещите шофьори е един от начините, които ще допринесат за дългосрочни резултати и затвърждава кампанията като най-голямата платформа в областта на пътната безопасност.

Кампанията съответства и на глобалните ценности на Molson Coors Brewing Company – част от която е „Каменица” АД, и която е включена в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index).

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е и логично продължение на подписаната от „Каменица” АД през 2007 г. Европейска харта за пътна безопасност. Дружеството е първата и единствена до момента българска пивоварна компания, приела принципите на документа в своята вътрешнокорпоративна политика.

През 2008 г. „Алкохолът е лош шофьор” е оценена като най-добрата кампания за пътна безопасност в страната от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС.

„Каменица” АД е и единствената пивоварна компания, която произвежда българска безалкохолна марка бира – Каменица Безалкохолна.

Посланието и уеб сайтът на „Алкохолът е лош шофьор” са изписани върху кена на Каменица Безалкохолна и по този начин компанията е една от първите у нас, която обвързва свой продукт с корпоративната си социална отговорност.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *