Сръбската телекомуникационна и медийна група Юнайтед Груп, която е собственик на VIVACOM, обяви, че е завършила придобиването на най-голямата българска медийна компания Нова Броудкастинг Груп. Това включва 10 телевизионни канала, включително националната НОВА ТВ, както и най-голямата онлайн група в България – Нетинфо, която достига средно до 80% от българското население всеки месец.
Тя също така управлява четири радио станции, няколко списания и телевизия Канал 3, а е в процес на финализиране и сделката за придобиване на няколко вестника. На българския пазар Юнайтед Груп притежава и телеком-опертаора VIVACOM.
“С радост посрещаме „Нова“ и нейните служители в семейството на Юнайтед Груп. България е привлекателен пазар за нас и като част от Юнайтед Груп Нова Броудкастинг Груп ще продължи да надгражда силните си страни“ – заяви главният изпълнителен директор на компанията Виктория Боклаг.
Тя добави също, че между придобитата телевизия Нова и останалите медийни операции на дружеството съществува добра съвместимост. “Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти“ – посочи още мениджърът.
Като част от Юнайтед груп дейностите на Нова Броудкастинг груп ще бъдат супервизирани от бившия изпълнителен директор на RTL – Дирк Геркенс, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.
Придобиването е в съответствие със стратегията на Юнайтед Груп да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа, става ясно от съобщение до медиите, разпространено от нея.
Медийното подразделение на Юнайтед Груп – Юнайтед Медиа – всяка година произвежда повече от 20 000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.