След Google и Apple обяви, че ще инвестира в OLED бизнеса на LG

Със своите 95% в OLED индустрията, позицията на Samsung Display несъмнено изглежда неприемлива, но конкурентите се борят да й се противопоставят, а най-големият сред тях е LG Display. Десетки милиарди долари са поставени на карта, защото най-големите световни производители се стремят да осигурят OLED панели за милионите си устройства.

Сега LG Display обяви, че е в процес на преговори с Apple за сделка на стойност над 2.5 милиарда долара, която ще позволи на корейската компания да посвети цяла нова производствена линия на iPhone. Apple може да инвестира между 1.75 и 2.62 милиарда долара, за да финансира предстоящото предприятие Е6 на LG Display, а компанията в момента купува оборудване, което би й позволило да произвежда до 60 000 OLED панела месечно в завода. Е6 ще бъде третият OLED завод на LG, а гигантът вече произвежда гъвкавите панели за Apple Watch на пилотната си линия в съоражението Е5. Двете компании са постигнали известно съгласие по сделката, но предстои параметрите й да бъдат уточнени и финализирани, а окончателното решение се очаква по-късно този месец. Apple всъщност е вторият гигант на Силициевата долина, който изявява желанието си да инвестира в производството на LG, след като Google заяви през април, че може да вложи около 880 милиона долара, за да си осигури производствения капацитет на компанията. Тази сделка беше потвърдена от корейския гигант, но все още не е финализирана.

Защо Apple и Google толкова много искат да си подсигурят услугите на LG Display? Съвсем логично е предвид огромното търсене на този вид панели, което ще се увеличи още в следващите години и скромното им предлагане на пазара, а LG е една от малкото компании, които биха могли да нарушат монопола на Samsung в тази ниша. Разбира се Samsung не стои със скръстени ръце – конгломератът прави сериозни разходи за нови производствени мощности, сред които и най-голямата фабрика за производство на OLED панел в света и е в очакване на Apple и другите компании масово да преминат към тази технология. Нараставенто на броя сгъваеми устройства, които ще използват по-големи дисплеи и желанието да се увеличи тяхната батерия са две от другите причини, поради които корейският гигант продължава да налива пари в OLED производството си.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *