През мобилното приложение “Гражданите” вече може да се получава информация за ремонтите в София, съобщи кметът на града Йорданка Фаднъкова при представянето на новата мобилна услуга.
Съобщения на телефона си ще получават всички потребители на приложението. “Това ни дава възможност директно да информираме гражданите. Системата вече работи с изпращане на информация за спиране на студената, топлата вода и топлоподаването. С приложението можем да изпращаме съобщения до потребителите, които се намират в определен район или до всички на територията на общината”, обясни Фандъкова.
Кметът припомни, че с екипа на “Гражданите” общината работи от 2015 г. със сигнали за излезли от употреба коли, които са паркирани на публични площи. Те разработиха специално мобилно приложение, което улеснява гражданите и инспекторите по места. След това екипът на “Гражданите” разшири приложението с възможност за подаване на сигнали за неизвозени отпадъци, неработещо осветление и бездомни хора през зимните месеци. “Партньорството ни с екипът на “Гражданите” е и част от стратегията ни за подкрепа на талантливите млади хора, които работят в IT сектора”, каза градоначалникът.
Фандъкова коментира и изоставените автомобили по софийските улици. Тя съобщи, че за по-малко от две години екипи на общините са разчистили 4334 коли излезли от употреба. “В рамките на кампанията, организирана от столичния инспекторат от 14-30 април са постъпили 250 сигнала, които се обработват в момента, и за които предстои да се предприемат мерки и тези автомобили да бъдат вдигнати от районите”, каза още Фандъкова. Данни в последните 10 години пък сочат, че над 8 000 автомобила доброволно са премахнати от собствениците, а принудително преместени са над 1 500