Българската система за управление на бизнеса ERP.net, наследник на EnterpriseOne, вече е интегрирана със софтуерните продукти на Апис за правна и фирмена информация. Това съобщиха от фирма ERP.BG, която е създател на платформата. Апис вече е видим директно на екрана на ERP.net – през десктоп интерфейса, както и през новия уеб интерфейс. Последният улеснява значително свързването на ERP системата с външни приложения като Business Intelligence системи, платформи за управление на автопаркове и др. За да достъпват базата данни на Апис, клиентите разбира се трябва да са я закупили предварително.
„Като пионер в разработването на бази данни с правна и фирмена информация в България, иновациите винаги са играли ключова роля в дейността на Апис. Още със създаването на първите наши продукти, ние дадохме на българските потребители съвсем нов клас технологични системи и до днес този иновативен подход продължава да е от важно значение за нас. Интеграцията с водещо ERP решение като ERP.net е част от тази дългосрочна стратегия. Тя показва, че продуктите на Апис са достатъчно гъвкави и много добре позиционирани в един сегмент, в който софтуерните екосистеми играят все по-важна роля“ – сподели Ирина Радоева, изпълнителен директор на Апис Европа АД.
„Интеграцията с правни и бизнес информационни системи е още една посока за развитие на ERP системите в бъдеще. За ERP.net това е чудесна възможност да разшири функционалностите на своя софтуер, доразвивайки цялостната екосистема от партньори и външни приложения за него” – заяви Наталия Футекова, управляващ партньор на българската софтуерна компания ERP.BG. За разлика от традиционния подход при системите за управление на бизнеса, ERP.net се развива преди всичко като отворена платформа за разработка на външни бизнес приложения. Тя разполага с пълноценно API (Application Programming Interface), партньорска програма и магазин за продажба на приложения.
Важно предимство на интеграцията с Апис е, че се дава пълната информация за фирмените контрагенти директно в ERP.net. Това е част от стратегията на компанията за силно развитие на CRM (Customer Relationship Management) модула – една все по-търсена функционалност от клиентите на бизнес софтуер. Интеграцията може да се използва при потенциални сделки, за да се провери какъв е размерът на компанията, колко персонал работи в нея, какви са приходите за последните няколко години, кои са собственици и т.н.
Освен за оценка на клиенти и потенциални такива, тя може да намери приложение и при периодичната оценка на доставчиците на дадена фирма. Широко разпространена практика е големите компании да си оценяват регулярно доставчиците, използвайки за целта информация за оборот и служители, както и спазени срокове на доставка. Апис е полезен и за цялостната оценка на потенциала на клиента, както и дали има ръст в оборота, съпоставен с направените от него поръчки.