Симона Харизанова е съосновател и творчески директор на фирма Web and Events Ltd. Фирмата е специализирана в организирането на бизнес събития и предлага услуги в областта на уеб дизайна и интернет маркетинга. Симона е специалист в дизайна на уебсайтове за събития и има реализирани десетки успешни уеб проекти за български и чуждестранни фирми. Тя е съосновател на кариерния сайт за българи, учили в чужбина – Back2BG.com и на фондация „Идентичност за България”.
Кое е най-интересното във вашата работа?
Занимавам се с уеб дизайн. Интересното е, че това е една от малкото професии, която се адаптира в движение. Имам предвид, че интернет технологиите се променят всеки ден. За да предлагаме качествени услуги и ние трябва да се променяме наравно с тях.
Ако до преди 1 година всичко се въртеше около изработката на уебсайтове и Facebook страници, то днес всичко се върти около мобилните технологии. През следващата година смятаме да наблегнем точно на това.
Каква е темата на презентацията ви за предстоящия семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2?
Когато говорим за интернет маркетинг с нулев бюджет трябва да имаме предвид няколко неща:
– Интернет маркетинг с нулев бюджет е нещо като урок „Направи си сам”. Той е напълно възможен, но отнема човешки ресурс. За да бъде ефективен трябва да имаме време и желание за него.
– Интернет маркетинга с нулев бюджет трябва да се комбинира с други маркетинг инструменти, за да даде оптимални резултати.
Моята тема ще е насочена към структурата на уебсайта и Facebook страницата. Ще говоря за това как можем с малко размествания да постигнем огромни резултати.
Ще разгледаме и няколко случая на рязко покачване на конверсиите само с няколко козметични промени по дизайна и съдържанието.
Нещата, за които ще говоря, са насочени към потребителите. Те са лесно разбираеми и всеки човек, ползващ интернет може да ги приложи сам.
Кое е най-ценното, което ви дава работата в областта на уеб дизайна?
За мен най-ценното е удовлетворението на клиентите. Ако те са доволни, и аз съм щастлива.
Уеб дизайнът е свързан и с много психология – един добър уеб дизайнер трябва да познава много добре потребителите, за да свърши работата си както трябва.
Това също е много ценно за мен – възможността да създам един продукт за потребителите, които да има някаква стойност за тях.
Разкажете за проект, който е поставил сериозно предизвикателство пред вас
За мен всеки проект е едно голямо предизвикателство. Предизвикателството не се измерва в обема на работа, а в комуникацията и взаимодействието с клиента.
Всеки един клиент, както и всеки един човек като цяло, има различно виждане върху света около него.
Работата на мен и моя екип е да уловим неговите виждания и да ги пресъздам върху екрана. Това за мен е най-силната провокация на всеки един уеб проект.
Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг?
Най-важното в интернет маркетинга е постоянството. Ако не сте постоянни, значи сте си загубили времето.
Цялата мрежа е изградена на този принцип – най-посещаваните и актуални уебсайтове излизат на челни позиции, най-харесваните страници във Facebook са страниците с най-актуално съдържание. Т.е. ако се захванете с интернет маркетинг знайте, че това е „до живот”. Ако не сте сигурни, че ще можете да се справите, по-добре въобще не започвайте.
Самата интернет стратегия зависи от цялостната маркетинг стратегия на фирмата – някои фирми са доброжелателни и толерантни към потребителите, други са провокативни и по-агресивни в отношението си. Всичко зависи от самата фирма и нейната култура.
И за финал…
Ще се радвам да се видим на семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 и да разменим знания и опит. Вярвам, че такива събития обогатяват българското интернет пространство и подобряват качеството на комуникацията между фирми и клиенти.