Централизираната система за издаване на билети и резервации в реално време за ползване на услугите на „БДЖ Пътнически превози“ беше официално сертифицирана от Българския институт по метрология, съобщиха от транспортното министерство. Тя заработи в края на 2013 г., като първоначално онлайн покупката на билети беше възможна само за някои влакове. В средата на тази година беше направена първата демонстрация за покупка на билет във влак, припомниха от там.
Системата, разработена от „Информационно обслужване“, се ползва от всички жп гари и бюра в страната. Тя обслужва всички жп дестинации в България. Чрез нея се предоставя възможност за закупуване на билети и от кондуктора във влака. Тя е достъпна чрез интернет от всяка точка в света.
Платформата дава възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник, чрез нея се издава, не само билет за нередовен пътник, но и глоба, спрямо тарифите на Националния железопътен превозвач.
Валидирането на билетите позволява на Звеното за вътрешен контрол на БДЖ „Пътнически превози“ да подобри контрола над изпълнението на служебните задължения на кондукторите. Всяко действие на служителите, които работят с тази система, се записва и може да бъде проследено.
Централизираната платформа замества досегашната система за билетоиздаване, която повече от 20 години не е модернизирана. Представената система обхваща цялостната дейност на БДЖ „Пътнически превози“ – разписания, композиране на влакове, маршрутизация, тарифиране, контрол, отчитане на приходите от пътници спрямо счетоводни, маркетингови и статистически данни в реално време.
„Информационно обслужване“ допълнително извърши и интеграция на автоматично въвеждане на данните от Графика за движение на влаковете в реално време. Това ще улесни и подобри значително работата на системата и ще елиминира необходимостта от ръчно управление от страна на служителите на БДЖ „Пътнически превози“, посочиха от министерството.