Интеграцията на бизнес софтуера с функции, познати от социалните мрежи, ще направи използването му много по-лесно и ефективно
Цялостна интеграция на системите за управление на бизнеса с функционалности от социалните мрежи – това е следващата естествена стъпка в развитието на ERP системите, която някои разработчици вече започват да осъществяват. Функции като коментари, постинги и нотификации (уведомления) ще се обединят с традиционните за ERP задачи, документи и други дейности, интегрирайки в тях стила на комуникация в социалните мрежи, познат на огромен брой хора. Настоящият момент е особено подходящ за тази промяна, защото тя би направила ERP системите много по-удобни за работа в домашни условия или в движение.
„Сега е моментът всички ERP системи да станат социални и да засилят своите възможности за отдалечено сътрудничество и комуникация. Убеден съм, че това е естествената следващата стъпка в развитието на бизнес софтуера. Тя може да бъде от ключово значение във време на пандемия, изискваща домашна изолация, но има огромни предимства и извън контекста на настоящата криза. Една социална ERP система може да спести много време на екипите, да увеличи продуктивността и в крайна сметка да направи фирмите много по-ефективни и конкурентни в предстоящите трудните времена за икономиката“ – споделя Иван Аржентински, управляващ съдружник в българския разработчик на системи за управление на бизнеса ERP.BG.
Компанията отдавна залага на концепцията за социално ERP и вече е разработила редица функционалности в своята система EnterpriseOne. Съвсем скоро предстои излизането на новата й версия 2020, в която функции от социалните мрежи като коментари и нотификации ще бъдат интегрирани в контекста на работата със софтуера. Това ще обедини предимствата на ERP с лекотата на социалните мрежи, чиито средства за комуникация са съвсем естествени за повечето потребители.
Очаква се новата версия да е на пазара през май. В нея ще може да се комуникира в стила на социалните мрежи под всяка задача или имейл, както и да се извършват дискусии направо под различните документи, задачи и други активности на ERP системата. Комуникация, която до сега се е осъществявала хаотично с множество имейли или по друг начин, сега ще се извършва подредено и с няколко клика. Взаимоотношенията с клиентите и партньорите също ще се променят, а в клиентския център на ERP системата ще бъдат добавени нови социални функции, групи и възможности за комуникация в стила на социалните мрежи.
„Фирмите от години са раздвоени дали да позволят на своите служители да използват социалните мрежи за работа, или да ги ограничат. Страховете са, че популярните онлайн платформи могат да събират конфиденциална информация, както и че те разсейват хората и им пречат да работят ефективно. Затова ние взимаме само предимствата на социалните мрежи и ги поставяме в една сигурна среда, в която няма опасност от външен достъп до данните, както и от разсейване на служителите с нерелевантно съдържание. Това е нашата визия за бъдещето на ERP системите. Отдавна разработваме такива функции, но сега в извънредната ситуация става особено актуално тяхното пускане на пазара. Надявам се в бъдеще и други компании за бизнес софтуер да направят това“ – добавя още Иван Аржентински.